بسته اخبار حوادث ۲۴ دی ماه ۹۹؛

کشف بیش از یک تن موادمخدر در جنوب شرق کشور/دستگیری سارقان میلگرد در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

افزون‌بر یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۳۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در ۲ عملیات درگیری مسلحانه از اشرار و قاچاقچیان موادمخدر در جنوب این استان کشف شده است.

سردار احمد طاهری اظهارداشت: شب گذشته پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های ایرانشهر و سراوان طی ۲عملیات جداگانه و موفقیت آمیز و پس از درگیری چند ساعته با ۲ تیم از یک باند بزرگ قاچاق مواد افیونی ضمن دستگیری هفت قاچاقچی یک تن و ۳۱کیلو و ۸۰۰گرم تریاک را کشف کردند.

او  ادامه داد: در این ۲ عملیات سه دستگاه پژو ۴۰۵ توقیف و سه قبضه سلاح کلاش بهمراه۱۴۰ فشنگ جنگی کشف شد.

دستگیری سارقان میلگرد ساختمان‌های نیمه ساز در ایرانشهر

با اقدام به موقع ماموران انتظامی ایرانشهر، ۲ سارق حرفه‌ای میلگرد ساختمان‌های در حال ساخت در حین سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ "حسن کیخا " سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر  اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳ ایرانشهر در نیمه‌های شب هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، متوجه یک دستگاه خودروی پژو پارس شده که ۲ سرنشین آن در حال سرقت میلگرد از یک ساختمان در حال ساخت بودند و بلافاصله برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند.

او  افزود: سارقان با مشاهده خودروی پلیس، قصد فرار از محل را داشتند که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در بازرسی از خودروی سارقان، مقادیر زیادی میلگرد و آهن آلات مسروقه کشف شد.

سرهنگ کیخا در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چیزی برای کتمان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۶ فقره سرقت میلگرد از ساختمان‌های در حال ساخت اعتراف کردند.

او  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک در مناطق مسکونی و اطراف کارگاه‌های ساختمانی سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله شیر خشک در ایرانشهر

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر یک باند بزرگ ترانزیت و قاچاق شیرخشک منهدم و در بازرسی از ۳ دستگاه تریلی بیش از ۷۵ تن شیر خشک قاچاق کشف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با اشراف اطلاعاتی خود اعضای یک باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق که قصد ترانزیت غیر قانونی یک محموله بزرگ شیرخشک به خارج کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس شهرستان "ایرانشهر" با رصد منطقه، روز گذشته اعضای این باند را که به وسیله ۳ دستگاه تریلی کشنده در محور "بزمان-ایرانشهر "در حال انتقال محموله بزرگ شیر خشک به سمت مرز‌های شرقی برای خروج از کشور بودند رویت و آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازرسی از کامیون‌های توقیفی ۷۵ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز‌های لازم باربری کشف که ارزش آن توسط کارشناسان اداره گمرک استان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است. در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۴۰ رأس دام قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار، از کشف ۴۰ رأس دام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت بار خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری  بیان داشت: مأموران یگان تکاوری ۱۰۵ هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "زاهدان- بم" به ۲ دستگاه خودرو وانت بار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودروها، در بازرسی از آن‌ها ۴۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل از شبکه دامپزشکی استان را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار تصریح کرد: ارزش تقریبی دام‌های قاچاق کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" از دستگیری ۷ نفر، اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ"ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و امول موجود در خانه باغ‌ها و ساختمان‌های در حال ساخت در سطح شهرستان خاش، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود، موفق به شناسایی اعضای یک باند بزرگ و حرفه‌ای سرقت اماکن خصوصی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در این رابطه پس از هماهنگی قضائی طی چند عملیات ضربتی ۷ عضو این باند در نقاط مختلف شهرستان خاش دستگیر شدند.

سرهنگ کوچک زائی در ادامه گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های سارقان بیش از ۲ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل انواع ابراز آلات صنعتی، درب و پنجره‌های آلومینیومی و آهنی، چند صد متر سیم برق و مقادیری قابل توجه ملیگرد و آهن آلات ساختمانی کشف شد.

او  اظهار داشت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و روبه رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند، به ۲۱ فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان خاش اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن توجه جدی به هشدار‌های پلیس، در جهت پیشگری از هرگونه سرقت، در صورت مشاهده موارد مشوک و تردد افراد ناشناس در محلات و اطراف ساختمان‌های در حال ساخت سریعاً با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند حرفه‌ای سرقت سیم برق و احشام در" مهرستان "

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از دستگیری اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت سیم برق و احشام با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمد سرگزی  بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان مهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری کار‌های تخصصی ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت را، شناسایی و دستگیری آن‌ها را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در چند عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها بیش از ۲۵۰ متر سیم مسی مسروقه به همراه چند رأس دام سرقتی کشف شد.

سرهنگ سرگزی بیان داشت: متهمان دستگیر شده که پس از انتقال به پلیس آگاهی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به ۶ فقره سرقت، شامل ۴ فقره سرقت سیم برق و ۲ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با توجه به خسارت‌های فراوان سرقت سیم‌های شبکه برق انتقال نیرو به اموال عمومی نسبت به این گونه سرقت‌ها حساس باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۱۴ هزار نخ سیگار قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف دپوی بیش ۲۱۴ هزار و ۸۰۰ نخ سیگارقاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز شهر چابهار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با به کار بردن شگرد‌های پلیسی، یک محل دپوی سیگار قاچاق را در سطح شهرستان شناسایی کردند.

او  افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل فوق اعزام و پس از بازرسی از این محل ۵۴۷ کارتن حاوی تعداد ۲۱۴ هزار ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد با اشاره دستگیری ۶ نفر متهم و توقیف ۶ دستگاه خودرو در راستا گفت: ارزش سیگار‌های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۵ تن سیمان قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف یک دستگاه تریلی با ۲۵ تن سیمان قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی " شهید یدالهی " این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "چابهار -جکیگور" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او  بیان داشت: مأموران ایست و بازرسی، پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن، ۲۵ تن سیمان قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به توقیف خودروی تریلی خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

توقیف سوخت قاچاق در"سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از توقیف یک کامیون نفتکش حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی، مأموران انتظامی شهرستان سراوان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی بخش" بم پشت" شهرستان به یک دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از تانکر این خودرو ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او  با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و سرمایه‌های ملی که یکی از عوامل تأثیر گذار در رکود اقتصادی کشور است، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار