آموزش و پرورش زیربنای اصلی توسعه است

استاندار آذربایجان شرقی گفت:آموزش و پرورش زیربنای اصلی توسعه است که توجه به آن باعث توسعه همه جانبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اکنون وضعیت استان ما از نظر شیوع کرونا زرد است و امیدواریم با رعایت بیشتر به آبی و سفید تبدیل شود گفت:برای بازگشایی حضوری مدارس باید تدابیر فرهنگی و اجتماعی لازم اندیشیده شود و در جلسات استانی نیز شرایط بررسی و تصمیم گیری شود.

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه افزود:از اول بهمن بخشی از دانش آموان پایه اول و دوم ابتدایی که در مناطق با وضعیت زرد با جمعیت کمتر از ۱۰ نفربه صورت حضوری در مدارس به تحصیل مشغول می‌شوند.

 او افزود:همچنین در مناطق با وضعیت آبی، کلاس‌های زیر ۵۰ نفر دانش آموز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با هماهنگی شورای مدرسه و مدیران مدارس سراسر استان به صورت حضوری در مدارس حضور می‌یابند.

او با اشاره به اینکه امروز به مناسبت ۲۴ دی ماه سالروز تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش در سراسر کشور جلسه شورا‌ها برگزار شد بیان کرد: یکی از نهاد‌های بسیار موثر آموزش و پرورش شورا‌های آموزش و پرورش است که در سال‌های اخیر در استان ۴۰۸ شورا در ۳۹ منطقه با هزار و ۲۱۳ مصوبه برای گره گشایی از مشکلات تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: طرح سنجشگران آموزش در استان اجرا شد،که آن بررسی میزان دسترسی دانش آموزان به خدمات آموزشی و پرورشی بود و امروز نیز مصوب شد تا هیچ دانش آموزی در استان از گردونه تعلیم و تربیت به دور نباشد.

در پایان این جلسه لوح قدردانی وزیر آموزش و پرورش از امام جمعه و مسئولان شهرستان ملکان و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز توسط استاندار آذربایجان‌شرقی اعطا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار