مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

قوانین شورا‌های آموزش و پرورش نیاز به یک بازنگری جامع دارد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: قوانین شورا‌های آموزش و پرورش با وجود ضمیمه‌ها و پیوست‌ها نیاز به یک بازنگری جامع دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری که به مناسبت بزرگداشت شورا‌های آموزش و پرورش در کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه قوانین شورا‌های آموزش و پرورش با وجود ضمیمه‌ها و پیوست‌ها نیاز به یک بازنگری جامع دارد اظهار داشت: برخی موارد قانونی در این شورا‌ها با قوانین برنامه توسعه پنج ساله کشور مغایرت دارد.

او افزود: شورای آموزش و پرورش یک نهاد فرابخشی است و برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا بدون همکاری و مشارکت نهاد‌ها و مردم محقق نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: براساس بند «د» تصبره بودجه سال ۹۹ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است که برای ساماندهی و بهینه سازی بخشی از املاک آموزشی و تربیتی بنا بر مصوبه عالی شهرسازی اقدام کند، اما امکان تغییر کاربری این املاک با توجه به اینکه فضای آموزشی جزو سرانه آموزشی است و امکان تغییر کابری وجود ندارد و این مسئله مغایر با مصوبات عالی شهرسازی است.

او با اشاره به ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در خصوص رهن و اجاره املاک مازاد آموزش و پرورش به موسسان مدارس غیردولتی ادامه داد: ۹۰ درصد مالکان این مدارس فرهنگیان هستند و طبق قانون منع مداخله کارکنان دولت، امکان واگذاری به این اشخاص وجود ندارد، از همین رو نیاز است فرهنگیان از این بخش که مرتبط با فعالیت تخصصی آن‌ها است، مستثنی شوند.

قائدامینی گفت: براساس ماده ۷ قانون وصول درآمد دولت به آموزش و پرورش استان‌ها اجازه داده شده که برای وصول برخی درآمد‌ها اماکن و مکان‌های آموزشی خود را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنند جهت بهره برداری آموزشی به‌صورت موقت اجاره دهند، نیاز است این قید فعالیت‌های آموزشی برداشته شود تا بتوان از این مصوبه استفاده بهینه‌تری کرد.

او افزود: ساختار شورای آموزش و پرورش در سطح منطقه ای، استانی سبب می‌شود تا مشارکت فکری و امکانات محلی و منطقه‌ای و استانی در جهت حل مسائل و مشکلات در حوزه تعلیم و تربیت به کار گرفته شود و تمرکز زدایی و بهره گیری خرد جمعی قابلیت استانی و شهرستانی برای گسترش فعالیت‌ها و ماموریت اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

قائدامینی به موضوع بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه اشاره و اضافه کرد: در بحث هنرجویان هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز درس‌های عملی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تعداد دانش آموزان در کلاس درس از ۱۰ نفر بیشتر نخواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.