از اول بهمن‌ماه ۹۹؛

مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی چهارمحال و بختیاری بازگشایی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به روند نزولی آمار ابتلا به کرونا، مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی استان از اول بهمن‌ماه به صورت حضوری دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی مدارس گفت:  با اشاره به کاهش شدت شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی کرونا، کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی استان مانند سراسر کشور از اول بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری در افزایش فرایند یادگیری افزود: برای برگزاری کلاس‌های درس در پایه اول و دوم ابتدایی تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس انجام خواهد شد.

قائدامینی اظهار داشت: از اول بهمن‌ماه در مناطق آبی کلاس‌های درس مدارس کم جمعیت و زیر ۵۰ نفر به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: کلاس‌های عملی، کارگاهی و مهارتی هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در مناطق زرد و آبی نیز به صورت گروه های پنج نفره و با رعایت اصول بهداشتی حضوری برگزار می شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزان در کلاس‌های درسی حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود، گفت: کادر آموزشی مدارس و اولیا دانش‌آموزان موظف به رعایت پروتکل بهداشتی و شورای مدرسه نیز ملزم به اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های درس خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گفت: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور همانند سایر کارکنان دولت انجام می‌گیرد.

او اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۵۴ مدرسه ابتدایی با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز، ۲۱۸ مدرسه با جمعیت زیر ۱۵ دانش‌آموز و ۷۵۹ کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان فعال است.

قائدامینی افزود: از اول بهمن‌ماه کادر اداری و اجرایی تمام مدارس در مناطق زرد و آبی نیز باید در مدارس حاضر شوند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.