با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت:

بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه نفت خام سنگین و ۲۶ طرح دیگر در جزیره قشم/ ایجاد شغل برای ۲۲۳۸ نفر

با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس ۲۷ طرح در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری امروز در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس امروز بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه نفت خام سنگین و ۲۶ طرح دیگر در حوزه‌های نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری در جزیره قشم آغاز شد.

حمید رضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۲۴۱ میلیون دلار و هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مومنی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۲۲۳۸ نفر شغل ایجاد شد.

او گفت: برای راه اندازی فاز نخست پالایشگاه نفت خام سنگین قشم با ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه قیر و نفت خام سبک ۱۶۴ میلیون دلار هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برای اجرای طرح تامین خوراک پالایشگاه نفت خام سنگین قشم از چاه‌های سروش و نوروز نیز ۷۶ میلیون دلار هزینه شده است.

مومنی گفت: بهره برداری از ۸ طرح شیلاتی در زمینه پرورش ماهی و میگو، ۳ طرح تولیدی در حوزه‌های خدماتی، بهداشتی و غذایی شامل سردخانه نگهداری مواد غذایی، کارگاه تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان و کارخانه تولید ماسک، ۱۲ پروژه زیرساختی، خدماتی، رفاهی، گردشگری و مسکونی و مرکز آموزش دریانوردی صنعت گستر هوا دریا قشم نیز امروز آغاز شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.