برخوردار از بیمه، بی نصیب از درمانگاه تأمین اجتماعی

با وجود بهره مندی ۴۴ درصد جمعیت شهرستان بشرویه از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی، اما مردم این شهرستان از داشتن درمانگاه تأمین اجتماعی محرومند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ۱۱ هزار و ۵۸۰ نفر از جمعیت بشرویه معادل ۴۴ درصد جمعیت این شهرستان از خدمات و حمایت‌های تأمین اجتماعی برخودارند که از این تعداد ۳ هزار ۹۸۸ نفر بیمه شده اصلی و ۶۷۱ نفر مستمری بگیر هستند.

ایجاد مرکز درمانی، مهمترین خواسته بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان بشرویه است که سالهاست بی نتیجه مانده است.

یکی از شهروندان بشرویه‌ای  می‌گوید: با وجود این که دفترچه بیمه تأمین اجتماعی دارم، اما به دلیل اینکه در بشرویه درمانگاه نداریم، مجبورم برای درمان به شهر‌های مجاور بروم.

یکی دیگر از بیمه شدگان تامین اجتماعی بشرویه هم می‌گوید: فاصله زیادی میان بشرویه و شهر‌های همجوار است و رفت و آمد‌های زیاد علاوه بر اینکه هزینه دارد، خطر تصادفات جاده‌ای را هم افزایش می‌دهد.

درمانگاه تأمین اجتماعی حق مردم است

" فاصله بسیاری با شهرستان‌های مجاور داریم و داشتن درمانگاه اجتماعی حق مسلم مردم ماست. "

این بخشی از گفته‌های وکیل زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه است که می‌گوید: مردم حق بیمه را پرداخت می‌کنند، اما خدماتی را دریافت نمی‌کنند که این ظلم بزرگی در حق مردم ما است.


بیشتر بخوانید


 او افزود: اخیرا نامه‌ای به دکتر فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان برای رفع مشکلات مردم در حوزه تأمین اجتماعی ارسال کرده ایم، اگرچه یازده نامه قبلی ما بی پاسخ مانده است!

چندی پیش فرماندار بشرویه هم در دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی با گلایه از بی نتیجه بودن ساخت درمانگاه در این شهرستان گفته بود: متاسفانه با وجود پرداخت هزینه‌های تامین اجتماعی، مردم از خدمات تامین اجتماعی در بشرویه بهره مند نمی‌شوند.

شفیعی در این دیدار قول مساعد داده بود که حاضر به همکاری با تأمین اجتماعی برای راه اندازی یک درمانگاه ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان بشرویه هستیم.

مجوز احداث ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی بشرویه گرفته شد

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی  این خبر را به مردم بشرویه داد که با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم تا اعتبار لازم را برای احداث ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی در بشرویه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ اخذ کنیم.

او افزود: در آینده نزدیک، احداث این ساختمان در بشرویه به زودی شروع می‌شود.

محمدی به نقل از مدیر درمان بیمه تأمین اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: به زودی خبر‌های خوشی به مردم بشرویه در زمینه استفاده از خدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی خواهیم داد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.