افزایش جمعیت دانش‌آموزی استان را با معضل جدی کمبود فضا روبه‌رو می‌کند

موهبتی گفت: افزایش جمعیت دانش‌آموزی فضاهای آموزشی استان را تا پنج سال آینده با چالش جدی روبه رو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان   در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باجذب اعتبارات دولتی و آورده خیران در حوزه نوسازی و ساخت و ساز فضاهای مختلف آموزشی نهضت بزرگی رقم خورده که در نوع خود در بین استان‌های کشور کم نظیر است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استان افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود شدید فضای آموزشی است که باید برای حل آن چاره جویی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان نیازمند توجه جدی همه بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی به ویژه همراهی و همیاری خیران برای تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند در شرایط کنونی است.

موهبتی اظهار داشت: روند پذیرش و جذب نیرو در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر جهش چشمگیری داشته و امیدواریم این مولفه مهم و تاثیرگذار در سنوات آتی هم استمرار داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بهره گیری از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مختلف با هدف تبیین و تشریح شرایط خاص آموزش و پرورش و همراهی آنها با برنامه ها و فعالیتهای دستگاه تعلیم و تربیت این استان را برای کاهش آسیب‌ها و مشکلات خواستار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سال تحصیلی جاری ۸۲۵ هزار و ۱۵۲ دانش آموز با هدایت و راهبری ۳۱ هزار و ۳۳۰ نفر نیروی انسانی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

حمیدرضا رخشانی افزود: این اداره کل در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با به کارگیری ظرفیت‌های مختلف اعم از سرباز معلم، خرید خدمات آموزشی، ورودی استخدامی ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان و مواردی از این قبیل، کمبود ۱۰ هزار و ۲۴۸ نیرو در استان را پوشش داده است.

اوادامه داد: با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز به دنبال افزایش سهمیه استخدامی ماده ۲۸ و توسعه طرح خرید خدمات آموزشی هستیم و با تخصیص تعداد سه هزار و ۱۵۵ نفر در هر سال در یک دوره پنج ساله نرخ نیروی انسانی استان به میانگین کشوری خواهد رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی امسال سه هزار و ۸۳۴ نفر پذیرش خواهند شد و یکهزار و ۶۰۶ نفر نیروی جدید وارد دانشگاه فرهنگیان استان شده اند.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار