بستری ۸۲ بیمار کووید ۱۹ با وضعیت وخیم در بیمارستان‌های فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۸۲ بیمار در فارس به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین آمار مربوط به کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز بیست و پنجم دی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۵۷۹ هزار و ۱۹۰ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه شده است.

او بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۶۴ هزار و ۵۳۲ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۶۰ هزار و ۵۹ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با اشاره به بستری ۵۰۱ بیمار مثبت قطعی و یا مشکوک دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۸۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی دیروز تاکنون، تصریح کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به ۳ هزار و ۷۸ نفر در استان فارس رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با این هشدار که حضور در میهمانی‌ها و تجمعات به ویژه در روز‌های تعطیل و همچنین رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می‌شود، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی پنداری بتوانیم از خود، خانواده و اطرافیان در مقابل این ویروس خطرناک محافظت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار