برگزاری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی در لرستان

پنجمین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی به میزبانی استان لرستان در گستره ملی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، فراخوان جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از مجموعه برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا «ع» که سالجاری در خرم آباد برگزار می‌شود منتشر شد.

رئیس انجمن موسیقی استان لرستان در این رابطه گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، انجمن موسیقی لرستان و استانداری لرستان، جشنواره سراسری آوا‌ها و نوا‌های رضوی از مجموعه برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام را اواخر بهمن سالجاری برگزار می‌نماید.

محمد میرزاوندی اظهار داشت: این جشنواره شامل سه بخش آوایی، مقامی و موسیقی ردیف دستگاهی با همراهی حداقل یک ساز است و علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره تا بیست و پنجم بهمن ماه فرصت دارند در تار نمای shamstoos.ir اقدام به ثبت نام کنند.

او افزود: ارسال اثر به جشنواره هم از طریق بار گذاری در سایت جشنواره و یا ارسال کلیپ در قالب دی وی دی به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان لرستان – خرم آباد – میدان ۲۲بهمن (کیو) – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امکان پذیر است.

رئیس انجمن موسیقی لرستان با اشاره به اینکه لرستان مهد پیرغلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت بوده و هست تصریح کرد: در بخش تجلیل جشنواره از سه تن از خادمان، ذاکران و هنرمندانی که خدمات شایانی به ترویج فرهنگ رضوی در لرستان داشته‌اند در قالب ساخت مستند تجلیل خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه شرایط بیماری کوید۱۹ فعلا تمامی بخش‌های جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار