در نشست شورای امنیت درباره یمن مطرح شد؛

هشدار کشورها درباره تروریستی خواندن انصارالله

مارتین گیریفیتس نسبت به اقدام آمریکا مبنی‌بر افزودن انصارالله به لیست سیاه و تروریستی نامیدن این جنبش هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارتین گیریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن، امروز (پنج شنبه) نسبت به اقدام اخیر آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله هشدار داده است.

 گیریفیتس در نشست امروز سازمان ملل با موضوع یمن با محکوم خواندن این اقدام آمریکا گفت: «تررویستی خواندن انصارالله تمام تلاش‌های من برای برقرای صلح و آرامش میان طرف‌های درگیر را به باد خواهد داد.»

او همچنین اعلام کرد این اقدام باید به دلیل «نقض حقوق بشر» لغو شود.

گیریفیتس خواستار از سرگیری روند سیاسی در یمن در نزدیکترین زمان ممکن شد و گفت که مسیر رسیدن به صلح در یمن در گذشته آسان نبود و اکنون دشوارتر شده است، اما همچنان راه خروجی وجود دارد، به شرط اینکه اراده واقعی برای آن وجود داشته باشد.

نماینده سازمان ملل همچنین حمله به فرودگاه عدن در تاریخ دهم دی ماه که بیش از ۲۵ کشته و ۱۰۰ زخمی در پی داشت را محکوم کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه نیز در همین نشست گفت: «تروریستی خواندن انصارالله از سوی واشنگتن بحران انسانی را تشدید می‌کند. ما از آمریکا می‌خواهیم تا این تصمیم خود را بررسی و در آن تجدیدنظر کند. حل بحران یمن مستلزم آغاز گفت‌وگو بین همه طرف‌ها است.»

نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز در همین راستا گفت: «ما پشتیبانی خود را از نماینده سازمان ملل در یمن اعلام و طرفین را به مذاکره برای حل منازعه دعوت می‌کنیم.»

او همچنین افزود: «امنیت غذایی در یمن در وضعیت بدی قرار دارد. برای ورود کمک‌های بشردوستانه باید اقدامات سریع انجام شود.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار