واشنگتن‌پست گزارش داد؛

در روزهای آخر ریاست‌جمهوری، عصبانیت و انزوا به سراغ ترامپ آمده است

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ با نزدیک شدن اتمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش با عصبانیت و انزوا دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش امروز (پنجشنبه) خود اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در روز‌های واپسین ریاست خود بر کاخ سفید با عصبانیت و انزوا مواجه شده است.

این روزنامه با بیان آنکه نزدیکان ترامپ از او کناره‌گیری کرده‌اند اعلام کرد «دفاتر کاخ سفید رفته رفته خالی شده و رئیس‌جمهور آمریکا از افراد باقی‌مانده نیز عصبانی است.»

مشاوران و معاونان ترامپ نیز گفته‌اند او از نزدیکان خود دلخور بوده و معتقد است «آن‌ها در برابر اتهام حمایت از حمله اخیر به کنگره از او دفاع نکرده‌اند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر در انزوا به‌سر می‌برد و حتی گفته می‌شود رابطه او با «رودی جولیانی» وکیل مخصوصش نیز رو به وخامت رفته و به معاونانش اعلام کرده است تا اسنادی در اختیار او قرار ندهند.

اطرافیان ترامپ به واشنگتن‌پست اعلام کردند که رئیس‌جمهور آمریکا درباره برخی اقدامات جولیانی نگران است و با پرداخت حق وکالت به او برای تغییر نتایج انتخابا موافق نکرده و گفته اگر قرار به پرداخت آن باشد باید خودش شخصا اقدام کند.

منبع آگاه دیگری که نخواست نامش فاش شود گفت: «ترامپ از سرعت روند انزوای خود بسیار خشمگین است.»

دلیل دیگر عصبانیت ترامپ این است که اطرافیان او از جمله «کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید، «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ، «لاری کودلو» مشاور اقتصادی، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی و «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید، او را طرد کرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی سناتور «لیندسی گراهام» را جزو معدود افرادی می‌داند که ترامپ همچنان به آن‌ها اعتماد دارد و درخواست‌هایش را با او مطرح می‌کند.

ترامپ به مشاوران خود گفته گمان نمی‌کند پیش از تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) از ریاست‌جمهوری عزل شود.

منابعی دیگر به واشنگتن‌پست از نگرانی ترامپ در روز‌های آخر ریاست‌جمهوری گفته و افزودند این تشویش به‌دلیل مسائلی است که احتمال دارد با آن مواجه شود. آن‌ها اقدام توئیتر و باشگاه گلف‌بازان حرفه‌ای آمریکا برای تعلیق عضویت ترامپ و اعلامیه بانک «دویچه بانک» برای عدم سرمایه‌گذاری در طرح‌های ترامپ را از جمله این نگرانی‌ها دانستند.

یکی از مسئولان پیشین و عالی‌رتبه دولت آمریکا نیز گفت: «کارمندان کاخ سفید عاقلانه رفتار می‌کنند. آن‌ها ناامید و خشمگین و آماده پایان دولت ترامپ هستند.»

مقامی دیگر نیز در این باره گفت: «ترامپ از مایک پنس و برخی معاونان دیگرش عصبانی است، او همچنین از رسانه‌هایی که اکنون او را تنها گذاشته‌اند نیز خمشگین است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار