رایزنی مقامات ایران و جمهوری آذربایجان درباره همکاری‌های نظامی و فنی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع این کشور درباره روابط و همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوى سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، در خصوص روابط و همکاری‌های دوستانه و همه جانبه دو کشور گفت‌وگو کرد.

حسن اف در این دیدار از موضع گیری‌های تهران در جریان جنگ اخیر در قره باغ ابراز قدردانی کرد و خواستار رساندن پیام سلام وی به سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و نیز امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

وی همچنین به نقش مهم سران جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط دو کشور اشاره کرد و همکاری‌های نظامی فیمابین را موفقیت آمیز دانست.

بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر در قره باغ را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت و با طلب رحمت برای جانباختگان تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان برای مجروحان این جنگ آرزوی شفا کرد.

موسوی یادآورشد که در دوره ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور دوست جمهوری آذربایجان، برای توسعه روابط دوطرف و بخصوص همکاری در حوزه نظامی تلاش‌های خود را دریغ نخواهد کرد.

سفیر کشورمان توسعه همکاری‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را عاملی مهم برای تامین امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.

همچنین در این دیدار درباره راهکار‌های توسعه همکاری‌های نظامی در حوزه‌های نظامی و فنی، آموزش نظامی، پزشکی نظامی و انجام سفر‌های هیات‌های نظامی دو کشور تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
چه جوریه اینا که رفیق فابریکشون اسرائیله
آخرین اخبار