پلوسی: نمایندگان برای محاکمه ترامپ لحظه شماری می‌کنند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد نمایندگان برای پاسخ به حمله اخیر به کنگره هیجان زده و مشتاق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که مقدمات محاکمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی این کشور در دست اجرا است.

نانسی پلوسی گفت: مسئولان مربوطه در حال اجرای مقدمات محاکمه ترامپ در مجلس سنا هستند. نیرو‌های گارد ملی در حمایت از دموکراسی شجاعت بزرگی نشان داده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: پس از حملات اخیر به کنگره، اکنون اقدامات امنیتی بی‌سابقه‌ای در کنگره جریان دارد. نمایندگان برای پاسخ به حمله اخیر علیه کنگره لحظه شماری می‌کنند.

وی افزود: دولت ترامپ در موضوع توزیع واکسن کرونا بسیار ناامید کننده عمل کرده است. تلاش داریم تا کمیته‌ای شبیه به کمیته حادثه ۱۱ سپتامبر برای تحقیق در مورد حمله به کنگره شکل دهیم.

پلوسی در اظهارات خود از تعیین زمان انتقال محکامه ترامپ به مجلس خودداری و تاکید کرد که در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

پلوسی در پایان گفت: اگر اثبات شود که اعضای کنگره نیز در اتفاقات اخیر دست داشته اند، اقدامات لازم علیه آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

پس از حوادث اخیر در حمله به کنگره آمریکا، دموکرات‌ها طرح استیضاح ترامپ را با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان تصویب کردند و به سنا فرستادند تا ترامپ را به تنها رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل کنند که دو بار استیضاح را در کارنامه سیاسی خود دارد.

این در حالی است که نماینده دموکرات ایالت جورجیا لایحه‌ای را برای ممنوعیت ورود همیشگی دونالد ترامپ به کنگره ارائه کرد.

در حال حاضر حدود ۱۵ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی‌سی حضور دارند تا امنیت برای برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور برقرار باشد. فرمانده گارد ملی آمریکا اعلام کرد به اعضای مستقر در واشنگتن دی‌سی اجازه استفاده از تسلیحات مرگبار را داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار