گارد ملی آمریکا مجوز استفاده از تسلیحات مرگبار را صادر کرد

فرمانده گارد ملی آمریکا اعلام کرد به اعضای مستقر در واشنگتن دی سی اجازه استفاده از تسلیحات مرگبار را داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت در گزارش امروز (جمعه) خود اعلام کرد فرمانده گارد ملی آمریکا به اعضای مستقر در واشنگتن دی سی مجوز استفاده از تسلحیات مرگبار را داده است.

در بخشی از متن بیانیه مرکز فرماندهی گارد ملی آمریکا آمده است: «برای نیرو‌های گارد ملی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ مجوز حمل سلاح صادر کردیم تا به پلیس پایتخت در حفاظت از کنگره و اعضا و کارکنان آن کمک کنند.»

سخنگوی گارد ملی نیز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «به درخواست مقامات فدرال از جمله رایان مک‌کارتی [وزیر ارتش] مجوزِ تجهیز به سلاح گرم را صادر کردیم.»

در حال حاضر حدود پانزده هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی‌سی حضور دارند تا امنیت برای برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور برقرار باشد. گفته می‌شود حدود ۵ هزار نیروی دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

اف بی‌آی و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در ارتباط با برنامه‌ریزی هواداران ترامپ برای برگزاری اعتراض در این روز هشدار داده‌اند.

امروز «گاوین نیوزوم» فرماندار کالیفرنیا، اعلام کرد که از گارد ملی خواسته تا در اطراف ساختمان کنگره این ایالت مستقر شود تا امنیت را در زمان تحلیف جو بایدن افزایش دهد.

«رابرت جی کانت» رئیس پلیس واشنگتن دی سی، نیز به شهروندان آمریکایی هشدار داد به محل برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) نزدیک نشوند.

حدود بیست هزار نیروی امنیتی گارد ملی آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن در شهر واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند. این تعداد نیروی امنیتی، سه برابر مجموع نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در عراق و افغانستان و سوریه حضور دارند.

این تعداد نیروی امنیتی به علت ماجرای پیش آمده در هفته گذشته و یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی مستقر شده اند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار