حمله سایبری به آژانس دارویی اروپا و سرقت اطلاعات مرتبط با واکسن کرونا

هکر‌ها در یک حمله سایبری گسترده آژانس دارویی اروپا را هدف قرار دادند و اطلاعات مرتبط با واکسن کرونا را منتشر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، آژانس دارویی اروپا از دسترسی هکر‌ها به داده‌های مرتبط با واکسن‌های ضد کرونا خبر داد.

بر این اساس، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد هکر‌ها به اسناد این نهاد اروپایی دست یافته و پس از دستکاری، آن‌ها را با هدف سلب اعتماد مردم از واکسن‌ها منتشر کرده اند.

این نهاد وابسته به اتحادیه اروپا که مسئولیت تنظیم مقررات، ارزیابی و نظارت بر داروی‌های شیمیایی را در کشور‌های عضو بر عهده دارد‏، ماه دسامبر از حمله هکر‌ها به سامانه‌های خود خبر داده بود. در این حمله سایبری‏، مهاجمان به اطلاعات مربوط به واکسن‌های فایزر-بیو ان تک و مدرنا دست یافته اند.

تحقیقات نشان می‌دهد برخی اسناد مربوط به مراحل درمان و واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در اینترنت منتشر شده است. آژانس دارویی اروپا در بیانیه خود خاطرنشان کرد در این حمله سایبری، هکر‌ها به رایانامه‌های مربوط به روند ارزیابی واکسن‌ها دست یافته اند.
بر اساس این گزارش، برخی از اطلاعات موجود در رایانامه‌ها پس از دستکاری، با هدف سلب اعتماد مردم از واکسن‌ها بازنشر داده شده اند.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «ان او اس» هلند با پخش گزارشی اعلام کرد در اطلاعات فاش شده توسط هکرها‏، ادعا شده است کمیسیون اروپا آژانس دارویی اروپا را تحت فشار قرار داده است تا هر چه سریع‌تر واکسن‌های تولید شده علیه کرونا را تایید و استفاده از آن‌ها را تصویب کند.

یک منبع ناشناس به این شبکه تلویزیونی گفت سرویس‌های اطلاعاتی یک کشور خارجی در این حمله سایبری نقش دارند. برخی رسانه‌های آلمان نیز این موضوع را مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ایران نبایستی اطلاعات دارویی اش را بطور واضح و کامل و شفاف، به آژانس دارویی بدهد چراکه آنها دزدند و یا با دزدان همکاری می کنند و دانش دارویی ایران را به سرقت می برند و مفت واکسن تولید می کنند
آخرین اخبار