خسارت انفجار گاز در دیهوک به ۲۵ خانه و واحدتجاری

انفجار دیروز در شهر دیهوک به ۲۰ واحد مسکونی و ۵ واحد تجاری خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری شهردار دیهوک گفت:   ساعت ۱۵ عصر امروز جمعه طی تماس تلفنی با ایستگاه آتش نشانی مبنی بر وقوع انفجاری مهیب در خیابان ایثار این شهر عوامل این ایستگاه بلافاصله در محل حاضر شدند و نسبت به ایمن سازی محل اقدام کردند.

او افزود: شدت این انفجار به حدی بودکه تقریبا اکثر اهالی متوجه ان شدند و وحشت اهالی نزدیک به محل حادثه را به دنبال داشت.

اکبری گفت: نیرو‌های هلال احمر اورژانس ۱۱۵، امداد گاز و برق و همچنین نیروی انتظامی با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و نسبت به ایمن سازی و امدادرسانی به فرد مجروح این حادثه که در منزل تخریب شده گرفتار شده بود اقدام کردند و بلافاصله فرد مجروح توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به مرکز جامع سلامت دیهوک اعزام و پس از اقدامات اورژانسی اولیه به علت شدت جراحات به بیمارستان طبس اعزام شد.


بیشتر بخوانید


او علت این حادثه رابر اساس بررسی‌های به عمل امده انفجار ناشی از نشت گاز اعلام کرد.

شهردار دیهوک گفت: این اولین حادثه انفجار با شدت زیاد در شهر دیهوک است که تا شعاع حدود ۱۵۰ متر خساراتی به منازل مسکونی و واحد‌های تجاری وارد کرد و بر اثر این انفجار به بیش از ۲۵ واحد مسکونی و تجاری و همچنین به دو خودرو خسارت وارد شده است و در این حادثه بیش از ۸۰ درصد منزل مسکونی که انفجار در ان به وقوع پیوسته تخریب شده و منزل شرق این خانه نیز بیش از ۳۰ درصد آن تخریب شده است.

او افزود: بر اثر این انفجار، برق دو واحد مسکونی نیز قطع شد که توسط نیرو‌های شرکت برق مشکل برطرف شد.

شهردار دیهوک این حادثه را زنگ خطری جدی برای شهروندان دانست و از اهالی شهر و روستا‌های تابعه درخواست کرد با توجه به اینکه مدتی است مردم این منطقه نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند تمام موارد ایمنی در خصوص استفاده از گاز را رعایت کنند.

اکبری گفت: عملیات پاکسازی خیابان ایثار محل وقوع حادثه بلافاصله پس از اتمام امدادرسانی و ایمن سازی محل توسط نیرو‌های خدمات شهرداری انجام شد و پیگیری برای تعیین دقیق میزان خسارت و همچنین پرداخت خسارت به خسارت دیدگان در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.