مرحله دوم رهاسازی آب به طرح ۴۶ هزار هکتاری منطقه سیستان آغاز شد

مجری طرح آبرسانی به طرح ۴۶ هزارهکتاری آبیاری با لوله دشت سیستان گفت: با هماهنگی سازمان امور آب استان، رهاسازی مرحله دوم آب کشاورزی در زمین‌های تحت پوشش طرح آبرسانی دشت سیستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد علی نیکبخت رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت : در مرحله اول آبدهی از تاریخ ٢٠ شهریور تا ١۵ دی ماه سالجاری بصورت یکپارچه آب رهاسازی و قریب به ١٢٠ میلیون متر مکعب در محل حوضچه‌های پنج هکتاری به بهره برداران شهرستان‌های زابل، نیمروز، هامون، زهک و هیرمند تحویل شده است.

او بیان کرد: براساس آخرین آمار در مرحله اول آبدهی، بیش‌از ۵۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزان آبیاری شده است.

رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: جاری شدن آب در شبکه‌های طرح عظیم آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان امید را برای احیای دوباره کشاورزی منطقه سیستان ایجاد کرده است.

او افزود: در مرحله نخست به ازای هر هکتار زمین کشاورزی ٢ هزار و ۳۰۰ مترمکعب آب در محل حوضچه‌های پنج هکتاری برای کشت پاییزه رهاسازی شده است.

مجری طرح آبرسانی به طرح ۴۶ هزارهکتاری آبیاری با لوله دشت سیستان ادامه داد: آبرسانی به مزارع در ماه‌های آبان و آذر در ٢٠ سال گذشته سیستان بی سابقه بوده و این مهم به برکت این طرح بزرگ عملی شده است.

اوعدالت در توزیع آب را از مهمترین ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: مرحله نخست اجرای طرح انتقال آب بالوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان بزودی به اتمام می‌رسد.

نیکبخت با اشاره به اهمیت کشت اقتصادی و استفاده بهینه از آب تاکید کرد: مدیریت و توزیع آب باید توسط بهره برداران انجام گیرد تا همه کشاورزان بدون دغدغه به کشت وکار بپردازند.

او  ادامه داد: فاز دوم آبرسانی به اراضی کشاورزان نیز در حال اجراست و همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار