سه پروژه گردشگری آذربایجان شرقی تسهیلات اقتصاد مقاومتی می‌گیرند

مسئول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی از تصویب ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به سه پروژه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قهرمانی مسئول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی گفت:به دنبال برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان، پرونده پنج پروژه گردشگری برای دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت و اعطای تسهیلات به سه پروژه بزرگ به تصویب رسید.

او هدف از اعطای تسهیلات ویژه مالی از سوی دولت به پروژه‌های گردشگری را کمک به بخش خصوصی و حمایت از توسعه سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: در راستای تسهیل روند اجرایی و پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به سه پروژه مجتمع تجاری گردشگری هلیا، هتل ۵ ستاره تبریز پالاس و آبگرم تاپ تاپان آذرشهر اختصاص یافت.

مسئول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مجموعه بزرگ هلیا یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری استان است، گفت: مجتمع هلیا متشکل از بخش‌های مختلف  تجاری، پارک آبی، رستوران و هتل پنج ستاره  است که با تامین اعتبار از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بخش عمده‌ای از آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال فراهم خواهد شد.

قهرمانی دومین پروژه بزرگ گردشگری استان را هتل پنج ستاره تبریز پالاس عنوان کرد و گفت: این پروژه نیز از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه خود را که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است تا پایان امسال به اتمام خواهد رساند و برای ۱۰۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم خواهد کرد.

او به سومین پروژه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: سومین پروژه استان، آبگرم تاپ تاپان شهرستان آذرشهر است که با دریافت اعتباری به میزان ۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید مراحل اجرایی خود را تداوم خواهد بخشید و بهره برداری از این پروژه نیز برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.

قهرمانی گفت: پرونده ۲ پروژه دیگر گردشگری استان که شامل دهکده گردشگری سد امند و مجموعه گردشگری و هتل چهار ستاره شهرستان بناب است پس از اصلاح موارد لازم برای دریافت تسهیلات به صورت مجدد پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار