مهار آتش در مناطق جنگلی استان گیلان/۵۲ هکتار از مراتع و جنگل‌ها در آتش سوختند

مدیریت کل مدیریت بحران گیلان از مهار آتش در جنگل ها و مراتع استان به دلیل وزش باد گرم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،امیر مرادی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از اطفا و مهار حریق در تمامی نقاط استان خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته هم اکنون آتش سوزی ها در مراتع و مناطق جنگلی استان مهار و اطفا شده است.

او با اشاره به وزش باد گرم طی دو روز گذشته و وجود لاش‌برگ و کنده های درختان در مناطق جنگلی که موجب سرایت آتش به این مناطق شد، اظهار داشت: از پنجشنبه هفته گذشته ۵۰ نقطه استان در ۳۵ هکتار از مناطق جنگلی درگیر آتش شدند که با اهتمام تمامی نیروها، حریق خاموش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: با خاموش شدن آتش جنگل ها اعزام بالگرد آبپاش به استان نیز منتفی شد.

او گفت: از روز پنجشنبه تا کنون ۱۲ شهرستان استان درگیر آتش سوزی گردید که در هر شهرستان پنج تا شش نقطه دچار حریق شد.

مرادی  بیشترین آتش سوزی در نقاط شهری را مربوط به شهرستان رشت با ۷۶ مورد حریق عنوان و بیان کرد: از این تعداد ۴۰ مورد مربوط به مراتع و مابقی آتش سوزی ها در داخل شهر و واحدهای مسکونی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه به غیر از شهرستان های آستانه شرفیه، انزلی، ماسال و فومن در نقاطی از ۱۲ شهرستان دیگر آتش سوزی های جنگلی اتفاق افتاد، اظهار داشت: بیشترین تعداد آتش‌سوزی در جنگل های شهرستان های آستارا، سیاهکل و رودسر روی داد.


بیشتر بخوانید


گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است و در دو روز گذشته به دلیل وزش باد گرم و افزایش دما، ۵۲ هکتار از مراتع و جنگل‌های ۱۳ شهرستان استان دچار حریق شدند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.