راه اندازی کمیته حقوقی سازمان‌های مردم نهاد استان کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : در جلسات مختلف با اعضای هیات اندیشه ورز سمن‌ها به این نتیجه رسیدیم که وجود یک تیم حقوقی حاذق برای آموزش مباحث مالیاتی، تامین اجتماعی، روابط کار کاملا ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت :  تشکیل کمیته حقوقی سازمان‌های مردم نهاد می تواند علاوه بر توانمندسازی سمن ها، شرایطی فراهم کند که دغدغه موضوعاتی مانند تخریب منابع طبیعی و تعرض به انفال عمومی، آلودگی‌های زیست محیطی، تضییع حقوق شهروندان، اجرای پروژه‌هایی که به آثار تاریخی و گردشگری آسیب می رساند، زیرپانهادن حقوق کودکان، معلولین و زنان و سلامت مردم در استان، با استفاده از ظرفیت ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری، پیگیری شود.

او گفت  : هسته اولیه کمیته حقوقی سازمان‌های مردم نهاد از میان اعضای هیات اندیشه ورز تشکیل شده و قرار است دانش آموختگان رشته‌های حقوق و وکلا و فعالین حقوقی که در سمن‌ها حضور دارند به این کمیته ملحق شوند.

نجفی مهر افزود : قرار است این کمیته، نشست‌های مشترکی را با نهاد‌هایی مانند کانون وکلا و بسیج حقوقدانان برگزار کند تا از ظرفیت نخبگی این عزیزان برای پیگیری مباحث حقوقی سمن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مشکل اصلی سمن‌ها برای به نتیجه رساندن مطالبه گری هایشان را پیگیری نکردن این مطالبات از مجاری قانونی ذکر کرد و افزود : باید بتوانیم از فرصت فراهم شده پس از صدور دستورالعمل نحوه مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه توسط رئیس این قوه و تاکیدی که به دادگستری‌ها و سازمان بازرسی کشور برای رسیدگی به خواسته‌های بحق سمن‌ها داشته و نگاه ارزشمند مدیریت ارشد استان به این عرصه، بهره لازم و کافی را ببریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار