ارتقای رتبه کنکور و سطح علمی معلم‌ها با نظارت بر آموزش‌های مدارس

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ارتقای رتبه کنکور و سطح علمی دانش آموزان باید نظارت جدی بر آموزش‌های مدارس صورت گیرد.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش آموزان مقطع متوسطه باید از استاندارد‌هایی در این زمینه برخوردار باشند.

او با تاکید بر اجتناب از روش‌های تدریس و کلاس داری‌های متداول و برگزاری آزمون‌ها به سبک تشریحی در مدارس برای کنکور، افزود: براساس بخشنامه اعتباری ابلاغ شده باید مبحث کنکور را در ۴ الی ۵ بخش تقسیم شود، چراکه علاوه بر اهمیت به این موضوع، باید تقویت پایه و عقبه دانش آموزان مدنظر قرار گیرد.

ساعدی بر توجه جدی به آموزش و توانمندسازی معلم‌های همه مقاطع تحصیلی در قالب کلاس‌های حضوری ضمن خدمت تاکید کرد و بیان داشت: کلاس‌ها باید با رویکرد‌های جدید و جدی برای پیشرفت علمی شهرستان و در نهایت استان خوزستان و کشور اجرایی کنیم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید معلم‌ها برای حضور منسجم و فعال توجیه شوند و بدانند که بعد از هر دوره آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ضمن اینکه ارزیابی‌های واقعی باید از سوی مدرسان اعلام شود، چراکه هدف از برگزاری‌های دوره‌های ضمن خدمت بروزرسانی و ارتقای سطح علمی و آموزشی معلم‌ها است.

او ادامه داد: با توجه به گرایش دانش آموزان به فضای مجازی و کسب اطلاعات گوناگون، برنامه‌ها و بسته‌های آموزشی به لحاظ اطلاعاتی و علمی، ضروری است دانستنی‌های معلمان ارتقا پیدا کند.

ساعدی ضمن تقدیر از مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشت آزادگان خواستار پیگیری و نظارت جدی و مستمر بر مسئله آموزش‌های ضمن خدمت معلم‌ها شد و بیان داشت: آموزش و پرورش به ویژه مدیران، معاونان و معلم‌ها در زمینه آموزش و به ویژه کنکور در خط مقدم جبهه کاری تعلیم و تربیت حضور دارند.

این مقام مسئول خواستار استفاده از افراد نخبه و صاحب نظر برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به ویژه کنکور شد و گفت: کلاس‌های کنکور به فنون خاصی نیاز دارد و تعامل و همکاری آموزش و پرورش سوسنگرد، هویزه و بستان و بهره گیری از نفرات ماهر این ۳ حوزه برای کنکور و تدریس دانش آموزان نقش مهمی در موفقیت داوطلبان ایفا می‌کند.

قاسم ساعدی در ادامه به ارائه تکنیک‌های جدید و راه و روش مطالعه درست از سوی مشاوران تحصیلی برای دانش آموزان، خانواده‌های آن‌ها و مدیران مربوطه تاکید کرد و اظهار داشت: اعتباراتی در این زمینه جذب شده، همچنین باید نقاط ضعف و قوت بررسی رفع شوند، البته کیفیت بخشیدن به امر کنکور، دانستنی‌های معلم‌ها و امر آموزش امری ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.