حریرچی مطرح کرد؛

هشدار؛ خطر شعله ور شدن کرونا با افزایش سفرها/ دورهمی‌های کوچک عامل اصلی کووید ۱۹ در کشور

معاون کل وزارت بهداشت درباره افزایش سفرها با تغییر وضعیت شهرها و لغو محدودیت‌های تردد بین استانی و شعله ور شدن دوباره کرونا هشدار داد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش سفرها با تغییر وضعیت شهرها و لغو محدودیت‌های تردد بین استانی هشدار داد و گفت:  با تغییر وضعیت شهرها محدودیت های الزامی رفت و آمد و ورود و خروج برداشته شد اما انتظار ما از مردم این است که با توجه به احتمال بازگشت بیماری کرونا و اینکه توصیه اکید ما مبتنی بر فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی است، از سفرها و تجمعات غیر ضرور اجتناب شود، در چند روز اخیر شاهد سفر به استان های جنوبی و شمالی و مناطقی مانند جزیره قشم بودیم که این سفرها می‌تواند موجب شعله ور شدن بیماری کرونا شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: انتظار داریم مردم نه تنها زمانی که مقررات اعمال می شود بلکه زمانی که محدودیت‌ها هم اعمال نمی‌شود با ما در کنترل بیماری کرونا همراهی و اصول فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حریرچی دورهمی‌های کوچک را عامل اصلی انتشار بیماری کرونا دانست و گفت: سفرها با وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیماست که در فضای بسته تعداد قابل توجهی از افراد دور هم جمع می‌شوند یا سفر با وسایل نقلیه شخصی رخ می‌دهد که افراد در فضای بسته کوچکی دورهم هستند و به دلیل سردی هوا پنجره‌ها بسته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بیان کرد: مطالعات نشان داده است که افراد وقتی قصد سفر دارند در مبدا برای تامین ملازمات سفر به خرید می روند و تعاملشان بیشتر می شود و از طرفی افراد در سفر به مراکز تفریحی و سیاحتی یا دیدار بستگان می روند و این خطر تعامل و انتقال ویروس به شهر مقصد را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، کرونا در ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بزرگترین دورهمی در کشور توسط خود دولت و وزارت آموزش و پرورش در قالب بازگشایی مدارس تدارک دیده شده است . بچه کلاس اول دبستان پروتکل نمی شناسد و در حیاط مدرسه و ... بچه ها با هم تماس دارند و بگذریم از دور همی مادران در مقابل در مدارس و سرویس ها و ...
آخرین اخبار