دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: افرادی که از طریق سایت‌های شیپور و دیوار بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ جوشن سهرابی رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر بیان کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش‌های نوین دو نفر را در این زمینه شناسایی کردند و تلاش برای دستگیری آن‌ها آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: از آنجایی که متهمان فراری بودند و نشانی از آن‌ها در دست نبود، با گسترش چتر اطلاعاتی و اقدامات فنی در نهایت مخفیگاه آنان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و ماموران با هماهنگی مقام قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر  کردند و به پلیس آگاهی بوشهر فرستادند.


بیشتر بخوانید


او درباره شگرد کلاهبرداری این افراد، عنوان کرد: این افراد، فروشندگانی را که در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی دیوار و شیپور کالا‌های خود را برای فروش آگهی کرده بودند شناسایی می‌کردند و در روز‌های پنجشنبه با مغازه آنان تماس می‌گرفتند و درخواست خرید کالای مربوط را می‌دادند و سپس از طریق گوشی خود یک فیش ساتنای جعلی به عنوان اینکه پول کالای مورد نظر را واریز کرده‌اند ارائه می‌دادند و علت فرستاده نشدن پیامک واریز وجه را تعطیلی بانک‌ها در آخرهفته عنوان  و اعلام می‌کردند مبلغ مورد نظر در روز جمعه یا ابتدای روز شنبه به حساب فروشنده انتقال می‌یابد. 

رئیس پلیس آگاهی استان  بوشهر گفت: متهمان در بازجویی‌های خود به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از شهروندان در استان اعتراف کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.