جدیدترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهر‌ستان های فارس/ویروس کرونا همچنان در جامعه در حال چرخش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، جدیدترین وضعیت بیماری کرونا در استان فارس را تا امروز ۲۹ دی ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، درباره آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس با حضور در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۵۸۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که با بررسی این نمونه ها، ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: هم اکنون ۵۵۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ را که از بتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۶۰ هزار و ۷۴۶ نفر برشمرد.

او با بیان اینکه ۳ هم استانی طی دیروز تاکنون به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند، گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۳ هزار و ۹۲ نفر رسیده است.

همتی با اشاره به آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از مجموع ۱۶۶ هزار و ۱۳۴ مورد شناسایی شده، ۸۳ هزار و ۶۱۰ مورد مربوط به شیراز، ۴ هزار و ۴۵۶ مورد کازرون، ۴ هزار و ۶۰ مورد مرودشت، ۲ هزار و ۸۱۵ مورد ممسنی، ۲ هزار و ۷۶۶ مورد فیروزآباد، ۲ هزار و ۷۲۴ مورد داراب، ۲ هزار و ۵۶۸ مورد آباده، ۲ هزار و ۴۷۳ مورد کوار، هزار و ۹۰۷ مورد سپیدان، هزار و ۶۴۹ مورد استهبان، هزار و ۵۸۴ مورد کوهچنار، هزار و ۵۵۰ مورد نی ریز، هزار و ۵۰۵ مورد زرین دشت، هزار و ۴۲۷ مورد قیروکارزین، هزار و ۳۹۶ مورد اقلید، هزار و ۲۹۰ مورد خرم بید، هزار و ۱۶۴ مورد لامرد، هزار و ۱۱۱ مورد رستم، هزار و ۵۸ مورد زرقان، هزار و ۴۰ مورد خرامه، هزار و ۲۶ مورد پاسارگاد، هزار و ۲۱ مورد فراشبند، ۸۶۴ مورد ارسنجان، ۶۸۵ مورد مهر، ۶۶۶ مورد سروستان، ۵۷۱ مورد بوانات، ۵۴۱ مورد بیضا، ۵۲۷ مورد بختگان و ۴۲۶ مورد مربوط به سرچهان بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه ویروس کرونا همچنان در جامعه در حال چرخش است، اما هنوز محو نشده است، از هم استانی‌ها خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان با جدیت رعایت کنند تا از این وضعیت شکننده به یک وضعیت پایدار برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.