پالایشگاه امام خمینی شازند از کشور‌های خارجی بی نیاز شد

پالایشگاه امام خمینی شازند برای بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری و ساخت تجهیزات مورد دیگر نیاز به کشور خارجی ندارد.

رمضانپور مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: طرح توسعه این واحد با بیشترین بهره گیری از توان تخصصی شرکت‌های سازنده تجهیزات انرژی مثل ماشین سازی و گاز انجام شده و برای بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری و ساخت تجهیزات مورد نیاز این صنعت دیگر نیاز به کشور خارجی نیست.

رمضانپور افزود: اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند بزرگترین طرح ایرانی بنزین سازی از نفت خام در کشور است که با وجود اعمال شدیدترین تحریم انجام شد.

او اضافه کرد: علاوه بر بنزین یورو ۴ روزانه ۱۲ میلیون لیتر نفت ، گاز و گازوئیل ۳ میلیون لیتر سوخت جت و محصولات متنوع دیگری مثل نفت سفید، سوخت کشتی، پروپروپیلن، گاز مایع و نرمال هگزان در این پالایشگاه تولید می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند بیان کرد: پس از اجرای طرح توسعه این واحد، با افزایش ظرفیت مصرف نفت خام پالایشگاه از روزانه ۱۸۰به ۲۵۰ هزار بشکه تولید بنزین در این واحد به ۴ برابر افزایش یافته و در حال حاضر با تولید روزانه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین ۱۷ درصد بنزین تولید کشور در پالایشگاه امام خمینی شازند تولید می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.