فعالیت ۲۳۸ خانه هلال در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از فعالیت ۲۳۸ خانه هلال روستایی و شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به افتتاح ۱۰۰ خانه هلال امسال در استان، گفت: ۲۳۸ خانه هلال روستایی و شهری با ۵ هزار عضو هم اکنون در استان فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه از مجموع ۲۳۸ خانه هلال در مازندران ۲۱۸ خانه در مناطق روستایی و ۲۰ خانه در محلات شهری فعالیت دارند، افزود: روند گسترش خانه‌های هلال به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد و از همه ظرفیت‌های داوطلبی برای توسعه این مهم استفاده خواهد شد.

دکتر فخاری گفت:توسعه خانه‌های هلال یکی از راهبرد‌های زیرساختی جمعیت هلال احمر برای استفاده از ظرفیت مردم به ویزه ساکنان مستقر درمناطق روستایی در فرایند مدیریت بحران است که هدف غایی در این طرح بر جذب، آموزش و سازماندهی مردم منطقه تعریف گردید.

او افزود:طرح خانه هلال روستایی برای اولین بار در مازندران مطرح گردید و با توجه به دستاورد‌های ارزشمند آن به سرعت به عنوان یکی از طرح‌های ملی دردستور کار جمعیت هلال احمر قرارگرفت و در تمامی استان‌های کشور اجرایی شد.

دکترفخاری گفت: با وجود اینکه در ابتدا برنامه خانه‌های هلال بر مناطق روستایی تمرکز یافته بود، اما با توجه به ضرورت و نتایج مطلوب، خانه‌های هلال شهری نیز به این برنامه افزوده شد و آنچه که امروزه از آن به عنوان خانه هلال یاد می‌شود مشتمل بر مناطق شهری و روستایی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.