اخبار حوادث ۲۹ دی ۹۹؛

۵۴ هکتار اراضی ملی در دشتستان از دست فردی سودجو درآمد

مهم‌ترین اخبار حوادث استان بوشهر را در ۲۹ دی ۹۹ اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث استان بوشهر در ۲۹ دی ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۵۴ هکتار اراضی ملی در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال در شهرستان دشتستان خبر داد.

 سردار خلیل واعظی گفت: مأموران انتظامی پس از اطلاع از تصرف اراضی دولتی در روستای مکابری از توابع بخش آبپخش به دست فردی زمین خوار و سودجو، تحقیقات لازم را برای دستگیری متهم و رفع تصرف اراضی ملی آغاز کردند.

او ادامه داد: در نتیجه تحقیقات مشخص شد که فردی سودجو اقدام به تصرف مقدار تقریبی ۵۴ هکتار از اراضی ملی کرده است.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به  دستگیری متهم و خارج شدن زمین از دست او، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها ۱۰۴ میلیارد ریال است.

تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در دشتی

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستای جبری این شهرستان تخریب شد.

 سرهنگ جهانبخش صیادی افزود: به منظور حفظ اراضی ملی و کشاورزی، برخورد قانونی با افراد زمین خوار که بدون مجوز‌های قانونی دست به قطعه بندی، تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی زده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین زمینه و در اجرای دستور مقام قضائی و با حضور گروه‌های مجرب انتظامی و نمایندگان دستگاه قضائی، سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی، ساخت و ساز‌ها و بنا‌های غیر مجاز در مساحت تقریبی ۱۵ هزارمترمربع از اراضی محدوده روستای جبری از توابع شهرستان دشتی تخریب شد.

فرمانده انتظامی دشتی به شهروندان توصیه کرد: از خرید و ساخت بنا در اراضی که مشکلات قانونی دارند خودداری کنند و قبل از هر گونه فعالیتی مجوز بگیرند.

توقیف محموله تجهیزات پزشکی قاچاق در عسلویه

 یک دستگاه کامیون حامل ۵ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی قاچاق در عسلویه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل محور خروجی این شهرستان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و در بازرسی از آن، مقادیری تجهیزات پزشکی خارجی بدون مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ پیمان فتاحی با بیان اینکه یک نفر در این باره دستگیر شده است، عنوان کرد: کارشناسان مربوط ارزش محموله کشف شده را ۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.