نقش سردار سلیمانی در بازگشایی مرز رسمی خسروی/آیا امسال مرز خسروی باز می شود؟

فرماندار قصرشیرین گفت : سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقش بسیار زیادی در بازگشایی مرز رسمی خسروی به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرز برای تردد زائران به عتبات عالیات در کشور عراق داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : مرز خسروی بیش از یک صد سال سابقه تردد زائران عتبات عالیات را دارد و پارسال با وجود محدودیت ها، نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر از این مرز عازم کربلای معلی در عراق شدند.

او گفت : در صورت رفع مشکلات عراق و بازگشایی مرز، زائران به دلیل نزدیکی مسیر و جاده دسترسی مناسب مرز خسروی را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

فرماندار قصرشیرین افزود: هم اکنون ۱۴۰ هکتار زمین برای پارکینگ خودرو‌های سواری آماده کرده ایم.

او با اشاربه موقعیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسب قصرشیرین افزود: در صورت نبود جنگ اکنون جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در این شهرستان سکونت داشتند و امیدواریم مسئولان کشوری با نگاه مثبت به این منطقه توجه کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: خسروی یک مرز تجاری و زیارتی است از این رو باید قوانین دیگر مرز‌ها برای آن لحاظ شود.

امیدها برای بازگشایی مرز خسروی

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: امیدوارم امسال مرز خسروی بازگشایی شود و به زوار خدمات رسانی کنیم.

جعفر همتی افزود: مجموعه‌های زیادی از نظر امنیت پارسال تلاش کردند که زوار بدون هیچ مشکل امنیتی تردد کنند.

او افزود: کرمانشاه یک استان ویژه‌ای است و ۶۰ درصد زائران استان ایلام از کرمانشاه می‌گذرند که بخشی از خدمات به آن‌ها بر عهده استان ما است و این جدای از خدماتی است که به زائرانی ارائه می‌شود که از خسروی عازم عراق می‌شوند از این رو ما در سه محور خدمات رسانی به زائران را انجام می‌دهیم.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: ۱۶ موکب هم در عراق کار خدمات رسانی به زائران را برعهده دارند.

همتی ادامه داد: با وجود مشکلات عراق اگر پیگیری‌های قرارگاه رمضان و سردار سلیمانی نبود مرز خسروی باز نمی‌شد و تمام تلاش ما پارسال بازگشایی بود از این رو جلسات و برنامه‌های متعدد با وجود نبود زیرساخت‌های طرف عراقی انجام شد و چون سال اول عزیمت زائران اربعین بود مشکلاتی داشتیم و زیرساخت مرز منذریه عراق را هم ما تامین می‌کردیم.

او گفت: مرز خسروی نیازمند توجه مسئولان کشوری است و درصورتی که پارسال محدودیت تردد نداشتیم یک و نیم میلیون زائر از خسروی به عراق تردد می‌کردند.

او اسکان ۲۰ هزار زائر و توزیع ۶۰ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی با همکاری سپاه و ارتش و دیگر نهاد‌ها را از مجموعه خدماتی بیان کرد که پارسال به زائران ارائه شد.

او گفت: از نظر تردد در نقطه صفر مشکلاتی را داریم که باید با بر نامه ریزی حل شود و بهداشت و درمان اقدام‌های خوبی انجام داد که مورد تایید مسئولان بود و برای امسال باید مسئولان عراق را متقاعد کنیم مرز باز شود که فشار دیگر مرز‌ها کاسته شود.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه گفت: اگر مرز خسروی برای ایام اربعین امسال روزانه هشت ساعت باز شود توان ۵۰۰ هزار نفر تردد را داریم و در صورت شبانه روزی شدن تردد یک و نیم میلیون زائر از این مرز را آمادگی سامان دهی و تردد داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار