افتتاح پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان پس از ۳ سال

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس پس از ۳۶ ماه کوشش متخصصان داخلی و خارجی اوایل بهمن ماه افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نوراله حسن‌زاد، معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس بهبهان روز پنجشنبه، دوم بهمن ماه افتتاح می‌شود.

او افزود: بیشتر از ۶۵ درصد از این طرح به دست متخصصان و مهندسان ایرانی انجام شده و یکی از ویژگی‌های خاص این پروژه بزرگ، ساخت آن در مدت زمان ۳۶ ماه بوده است.

حسن زاده پالایشگاه بید بلند خلیج فارس را افتخاری برای کشور و دولت یازدهم خواند و آن را یکی از عظیم‌ترین طرح‌های پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد، سپس بیان داشت: ساخت این محل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته و تامین اعتبار برای فاز توسعه‌ای آن هم که شامل جمع آوری گاز‌های مشعل بوده، در حال پیگیری است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص تولیدات این طرح عظیم پالایشگاهی اظهار کرد: با راه اندازی این طرح سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن گاز خانگی فراوری و نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ تن، پروپان، اتان، میعانات گازی و بوتان تولید می‌شود.

این مقام مسئول در زمینه اشتغالزایی پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس اذعان داشت: ۱۵ هزار طی دوران ساخت این سازه عظیم در آن مشغول به کار بودند که ۱۲ هزار تن به صورت مستقیم و ۳ هزار تن به صورت غیر مستقیم بوده است. پس از اتمام طرح نیز قطعا نزدیک به یکهزار و ۱۰۰ تن در آن مشغول خواهند شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.