ارائه بیش از ۹۶ هزار دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوره شیوع بیماری ناشی از کرونا ۹۶ هزارو ۹۱۳ دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون الزام به ارزیابی وسع، صادر و در اختیار مشمولان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، دفترچه های بیمه همگانی، روستاییان و عشایر تا پایان سال به صورت رایگان صادر خواهد شد.

کاظمی افزود: همچنین افرادی که تاکنون دفترچه بیمه سلامت دریافت نکرده اند و یا اعتبار دفترچه آنها به اتمام رسیده می‌توانند بدون اجرای طرح ارزیابی وسع و به صورت رایگان تا پایان سال صاحب دفترچه شوند.

او بیان کرد: این اقدام  به منظور پوشش بیمه‌ ای همه افراد جامعه در شرایط سخت کنونی صورت گرفته و دارندگان این نوع بیمه می‌توانند از خدمات درمانی دولتی استفاده کنند.

کاظمی گفت: ۷۹۰موسسه خدمات درمانی در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند که هزینه نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان در شهریور و مهر پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: هم اکنون ۳۴۴ هزار روستایی، ۹۷ هزار نفر از کارکنان دولت و ۳۳ هزارو ۳۶۴  نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می کنند.

کاظمی افزود: همچنین بیش از ۴۷ هزارو ۲۶ نفر از جمعیت استان از بیمه سلامت همگانی و هزار و ۷۲۱ نفر از بیمه ایرانیان استفاده می کنند.

او افزود: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

کاظمی بیان کرد: بیش از هزارو ۱۲۷ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی  زیر پوشش بیمه سلامت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.