توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان زنجانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ تبلت دانش آموزی تهیه و بین دانش آموزان کم برخوردار این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عصر دیروز دوشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش زنجان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: طی ۲ ماه گذشته ۲۰۰ دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان زنجانی توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

او افزود: پویش تهیه تبلت توسط امام جمعه و استاندار زنجان راه‌اندازی شده است.

مظفری با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار والدین قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است.

او در خصوص وضعیت دسترسی مدارس استان زنجان  به اینترنت گفت: ۳۰۵ مدرسه در زنجان در این زمینه مشکل داشتند که با انعقاد تفاهم نامه آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات مشکل حل می‌شود و تا دهه فجر امسال هیچ مدرسه‌ای در زنجان بدون اینترنت نخواهد ماند.

مظفری بابیان اینکه ۵۸۵ مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش آموز در استان زنجان وجود دارد، گفت: ۱۱۴ مدرسه نیز با جمعیت کمتر از ۶ دانش‌آموز دایر بوده که از این تعداد ۴۳ مدرسه یک نفره است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان با بیان اینکه ۶۴۱ مرکز پیش دبستانی در زنجان فعالیت دارند، گفت: امسال ثبت نام در این مراکز پنج درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی استان زنجان ۱۰۸ هزار نفر است که ۴۸ درصد آن را دختران و ۵۲ درصد را پسران تشکیل می دهند.
 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.