معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان صنایع‌دستی در سطح استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ارائه تسهیلات کرونا به فعالان صنایع‌دستی را از اقدامات برای حمایت از فعالان این بخش برشمرد و گفت: ۲۰۵ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع برای دریافت تسهیلات به میزان ۲۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال ثبت‌نام کرده و از آن بهره‌مند شدند.

او از صدور و تمدید ۴۰ کارت شناسایی صنایع‌دستی در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: امسال ساختمان نمایشگاه صنایع‌دستی با همکاری بخش خصوصی در شهر‌های عنبران، نمین و خلخال راه‌اندازی شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: برپایی بازارچه عرضه و فروش صنایع‌دستی دائمی و نیز برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی با همکاری اتحادیه فرش دست‌بافت و کمیته امداد امام (ره) از اقداماتی بوده که امسال در بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر انجام شده است.

محمودی تکمیل پرونده و انتخاب و ثبت شهر ملی ورنی اصلاندوز و شهر ملی گلیم عنبران در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی، تکمیل پرونده باززنده‌سازی رشته چاقوسازی، تکمیل پرونده رشته سفالگری سنتی کوثر برای ثبت در بین آثار معنوی و ارسال به وزارت متبوع را از اقدامات برای ثبت ملی صنایع‌دستی عنوان کرد.

او از تجهیز مدرسه جعفر اسلامی به عنوان مرکز آموزش صنایع‌دستی شماره دو اردبیل با تامین اعتبار ۵ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: احداث فاز دوم توسعه ساختمان نمایشگاه صنایع دستی نمین که آماده افتتاح است و انتخاب استان اردبیل به عنوان استان پایلوت برای تجهیز و آماده‌سازی خانه ایرانی از دیگر اقداماتی بوده که در حوزه صنایع‌دستی در ۹ ماهه امسال انجام شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: در ۹ ماهه امسال با وجود شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم تا فعالیت‌ها برای توسعه آموزش و تولید صنایع‌دستی در استان رونق گیرد چرا که رونق این بخش گامی مهم در راستای تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.