اینترنت در ۲۰۰ مدرسه نور و محمودآباد رایگان شد

بیش از ۲۰۰ مدرسه شهرستان‌های نور و محمودآباد از اینترنت رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در دیدار با نماینده شهرستان‌های نور و محمودآباد، گفت: بیش از ۲۰۰ مدرسه در شهرستان‌های نور و محمودآباد در طرح هوشمندسازی مدارس از سرویس اینترنت رایگان دوساله بهره‌مند شدند.

او افزود: از این تعداد بیش از ۵۰ مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۱۵۰ مدرسه در روستا‌ها قرار دارند.

کبیری با اشاره به راه اندازی ۵ سایت جدید و ارتقا ۳ سایت تلفن همراه در شهرستان نور در یکسال گذشته، گفت: ۱۲ روستای کمتر برخوردار در این شهرستان از تکنولوژی نسل چهارم تلفن همراه برخوردار شدند.

او افزود: کبیری از راه اندازی بیش از ۱۲۰ کیلومتر بستر فیبر نوری در شهرستان نور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود:با اجرایی شدن این طرح در حدود ۳۰ روستای این شهرستان از تکنولوژی نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: ارائه خدمات و سرویس‌های نوین ارتباطی حتی در دورترین نقاط روستایی با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و برقراری عدالت ارتباطی از مهمترین الویت‌های وزارت ارتباطات است.

ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستان نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار گفت: خدمات الکترونیکی امروزه در سبد نیازمندی‌های روزانه مردم جایگاه ویژه‌ای داشته و با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، استفاده از بستر فضای مجازی اهمیت ویژه یافته است.

او افزود: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری و تعامل در پیشبرد طرح‌های خدمت رسانی به مردم مازندران می‌باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.