ایمنی در جامعه ما به یک مطالبه مردمی تبدیل نشده است/ بلندترین نردبان تهران تنها ۶۴ متر است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: ایمنی امروز یکی از موضوعات اصلی جامعه است اما به عنوان مطالبه تبدیل نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در دومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: ایمنی امروز یکی از موضوعات اصلی جامعه است.

وی ادامه داد: ما باید به وظایف خود قائل باشیم و بدانیم که برای مردم باید کاری کرد هم دستگاه‌ها و هم مردم مسئول هستند بلندترین ساختمان تهران ۱۵۰ متر است، اما بلندترین نردبان ما ۶۴ متر است و بلندتر از این هنوز ساخته نشده است.

داوری با بیان اینکه نردبان تضمینی برای ایمنی نیست، گفت: آن گاه مقابله محور وجود دارد وضعیت ما درست نخواهد بود و تجهیزاتی که توانسته ایم طی چند سال اخیر علیرغم تمام مشکلات با قیمت‌های گزاف تهیه کنیم همه در راستای ایجاد سازمانی در شان مردم تهران بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تجهیزات پیشگیرانه یا محافظه‌کارانه باید در ساختمان‌ها به کار گرفته شود، اما در ساختمان پلاسکو تنها یک راه‌پله وجود داشت.

وی با اشاره به فرهنگ ایمنی ساختمان‌ها گفت: هنوز ایمنی در جامعه ما به یک مطالبه مردمی تبدیل نشده است اگر نقش آموزش و قوانین تبدیل به مطالبه عمومی شود اقدامات ایمنی خوبی انجام خواهد شد.

داوری تصریح کرد: تجهیزات ایمنی برای ساختمان‌ها گران هستند و از چند سال اخیر شهرداری برای آنچه شرایط را برای شهروندان تسهیل کند حمایت خوبی از صنعت داشته است در حوزه اطفاء ۲۷ محصول داخلی را تا به امروز مورد تایید قرار داده ایم و در حوزه سیستم‌های اعلام حریق بیش از ۵۰ محصول تولید شده  و آن را تایید کرده ایم و به دنبال تسهیل شرایط ایمنی هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: قرار است که این حادثه برای ما درس باشد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار