حناچی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

متفاوت بودن تجهیزات سازمان آتش نشانی با قبل از حادثه پلاسکو

شهردار تهران گفت: در حال حاضر تجهیزات آتش نشانی با شرایط قبل از حادثه پلاسکو متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه بازدید از مرکز آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و رونمایی از تجهیزات جدید این سازمان اظهار کرد: موارد کیفی این چنینی یک فرآیند است، معمولا از طراحی‌ها آغاز و نهایتا به استفاده کننده و رعایت ضوابط ایمنی ختم می‌شوند.

شهردار تهران افزود: امروز از تجهیزات جدید آتش نشانی که قبلا وجود نداشتند رونمایی می‌کنیم و بخشی از آن‌ها کاملا داخلی سازی شده‌اند.

او گفت: امروز تجهیزات آتش نشانی با شرایط قبل از حادثه پلاسکو متفاوت است و آموزش هم در این زمینه بسیار نقش دارد.

حناچی بیان کرد: شرایط بحرانی که آتش نشانان در شرایط حریق با آن مواجه هستند، از قبل مدل سازی می‌شود.

شهردار تهران افزود: خوشبختانه در این دوره شورای شهر درصد زیادی از درآمد‌های شهرداری را برای توسعه آتش نشانی اختصاص داده و مردم نیز با فیش‌هایی رو به رو هستند که آن فیش‌ها پشتوانه این اقدامات است، البته موضوع پیشگیری هم در این زمینه بسیار مهم است.

او با اشاره به وجود ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در شهر تهران گفت: این‌ها درجات مختلفی دارند و بعضی از آن‌ها ساختمان‌های بلند مرتبه هستند و عمده این ساختمان‌ها قبل از اجباری شدن مقررات ملی در کشور ساخته شده‌اند.


بیشتر بخوانید


شهردار تهران گفت: ما آموزش تعداد محدودی از بانوان آتش نشان را در دستور کار داریم که برای برخی از اکیپ‌ها این موضوع لازم است.

حناچی بیان کرد: اخذ مجوز استخدام جدید برای آتش نشانی نیز در برنامه‌ ما هست.

او گفت: آخرین بار حدود ۲۰۰ نفر جذب سازمان آتش نشانی شدند و به صورت دوره‌ای این کار ادامه پیدا می‌کند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمنی فضا‌های شهری گفت: این نکته به دستورالعمل‌های hse برمی‌گردد و در همه‌ فضا‌های عمومی ما موضوعیت دارد و به طور جد دستورالعمل‌هایی برای پارک‌ها و فضا‌های عمومی وجود دارند، چک لیست‌هایی باید کنترل شوند و این اقدامات هم آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار