رئیس کل بانک مرکزی:

کره‌جنوبی اراده‌ بازگرداندن منابع مالی ایران را ندارد/ اگر ما نبودیم دلار ۵۰هزار تومان و تورم ۱۵۰درصد می‌شد

همتی گفت: طی دو سال گذشته با کره جنوبی برای بازپس‌گیری منابع ایرانی مذاکره شده، ولی اراده‌ای از آن‌ها برای پرداخت نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در شبکه افق بیان کرد: دو سالی می شود با کره جنوبی برای بازپس گیری منابع ایرانی مذاکره می شود ولی اراده ای از آن ها نمی بینیم اما این بار قول هایی به ما داده شد. پیشنهادی از ارائه آمبولانس به ما داده شد.

وی افزود: به کره ای ها گفتیم که خسارت مالی بلوکه شدن پول ایران طی دوسال گذشته و قبل از انتصاب من در بانک مرکزی را نیز بپردازند.

همتی از رابطه تجاری سالیان دور باکره و قطع رابطه تجاری ایران بعد از تحریم‌ها خبر داد و گفت: کره جنوبی اراده سیاسی و مالی برای بازگشت منابع بلوکه شده ما ندارد، ولی قول‌هایی به ایران داده شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اقتدار مذاکره از جانب ایران را از مردم دریافت می‌کردیم و تاکنون هم این اقتدار حفظ شده است البته ناگفته نماند طی این دو سال و بی سابقه‌ترین تحریم‌ها توانمندتر هم شدیم.

وی افزود: در عراق هم مذاکراتی درخصوص درآمد‌های ایران و بازپس‌گیری منابعمان انجام شد، اما بانک مرکزی عراق هم به علت اتصالش با واشنگتن و نبود اراده مالی با مشکلات مختلفی رو به رو شد. در این کشور هم از تمام راه‌ها برای گرفتن پول هایمان اقدام کرده ایم.

همتی به ساعات پایانی عمر دولت ترامپ اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که این فشار‌های آمریکایی‌ها به ویژه از سوی ترامپ بر کشور چه سختی‌هایی را برای ایران ایجاد کرد.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته رقم درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت به زیر ۲۰ میلیارد دلار رسید در حالی که سالیانه ۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم.

رئیس کل بانک مرکزی به شوک ارزی ۶ ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: نیمه اول سال ۹۹ از لحاظ ارزی سخت‌ترین سال بود. همین موضوع منجر شد ، استراتژی تامین دارو و عدم پول‌پاشی را محور کار خودمان قرار دهیم.

وی گفت: ۱۵ میلیارد دلار ارز دولتی در سال گذشته و تاکنون ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ برای کالا‌های اساسی تامین شده است و به زبانی ساده‌تر من و همکارام با تمام سختی‌ها کشور را اداره کردیم.

 احتمال تورم بالای ۱۰۰ درصد در صورت مراعات نکردن ارزی

همتی به احتمال تورم بالای ۱۰۰ درصدی در صورت پول‌پاشی بانک مرکزی بیان کرد: اگر جلوی بسیاری از زیاده خواهی‌ها و پول‌پاشی را نمی‌گرفتیم، تورم بسیار شدیدی را لمس می‌کردیم به طوری که دلار بالای ۵۰ هزار تومان و تورم فراتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد پیش می‌رفت. در صورتی که ما در یک بازه زمان نرخ دلار را ۱۱ هزار تومان نگه داشتیم و بعد از آن هم با مشکل کرونا و محدودیت صادرات و بسته شدن مرز‌ها مواجه شدیم.


بیشتر بخوانید

نرخ دلار تا چه قدر کاهش می‌یابد؟


 اثر تورمی مسکن مهر را نباید نادیده گرفت

همتی با اشاره به اثر تورمی مسکن مهر گفت: مردم  با این طرح صاحبخانه شدند و البته نباید به اثر آن در پایه پولی و رشد تورم هم توجه نکرد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین کار‌ها را انجام داد. در تاریخ خواهند نوشت که چه کار‌هایی را در دوره دو ساله گذشته انجام دادیم. در کشور علی رغم بسیاری از فشار‌ها و پاپس کشیدن کشور‌های دوست به علت فشار‌های آمریکا، نگذاشتیم  در کالایی کمبود پیش بیاید.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: بانک مرکزی خط مقدم اقتصاد مقاومتی بود. خرید و فروش ارز توسط بانک مرکزی با نرخ‌های ۱۴ هزار تومان دروغ است و اصلا صحت ندارد. هنوز هم درآمد‌های ارزی دولت را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی خریداری می‌کند.

وی بیان کرد: سال گذشته بخشی از درآمد‌های وصول نشده ۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ نیمایی تسعیر شد و ۵۰ هزار میلیارد تومان پایه پولی را افزایش داد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فعالیت‌های اقتصادی که رکود پیدا کرد، منابع مالی نزد بانک‌ها بیشتر شد که طبیعی بود بهره بین بانکی کاهش پیدا کند. اینکه دلار را با سود معامله کرده باشیم صحت ندارد.

وی افزود: این کاهش نرخ سود بین بانکی ارتباطی به سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها ندارد و سود سپرده همان مصوبه گذشته است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
نمیدونم این امار همتی از کجا میاره ولی اینو میدونم اززمان روی کار امدن ایشان بالای 150 درصد تورم داشتیم.ماشالا به این اعتماد به نفس.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کره جنوبی جان // تو که نمیتونی پول اجناسی را که میخری بدی // شکر خوردی که اومدی جنس خریدی // دیگه هم از تو خلیج فارس نری و بیایی هااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
باید یک قانون درست و حسابی در مجلس وضع بشه البته با ضمانت اجرایی ، مسئولی که سرکار می آید در مورد رفتار و عملکرد خود به مردم پاسخگو باشد چه در دوران خدمت و چه بعد از خدمت. آن وقت است افرادی سرکار می آیند و رای مردم را می گیرند که واقعا اهل کار و کار بلد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای همتی اتفاقاً با وجود شما قیمت دلار بالا و بالاتر رفت و مردم ایران بدبخت و بدبخت تر شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ح.ع
۱۰:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ممنون که هستی سلطان.بعد از بازنشستگی ( البته اگه باز نشسته بشید شماها) حتما کلاس " چگونه با اعتماد به نفس بالا اراجیف به خورد دیگران دهیم " را برگزار کن مطمئنن باش خوب جواب میده.
Iran (Islamic Republic of)
عل
۱۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خجالت آور است همچنین ادعاهایی را بنام خدمت بگذاریم،سری به سفره خالی مردم واقعی از قبیل کارگر،کارمند،کشاورز بیاندازید،متوجه می شوید که چه خیانتی به مملکت کردید،پرکردن جیب دلال،رانت خوار،مدیرمفت خور دولتی،باند بازی،شما و امثال شما هیچ غلطی نکردید،به امید حق خوردنش نصیب شما و زن و بچه هایتان نخواهدشد،شماها باید دردادگاه عدالت ملت محاکمه شده و به سزای اعمال سنگین خیانتتان برسید.تازه اگر عالتی در کار باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مردم يه جوري ميگن تو اين دولت اينجوري شد تو اين دولت اونجوري شد انگار تو دولت هاي قبلي كه اوضاع در مقايسه با الان خيلي گل و بلبل بود چه گلي به سر مردم زدن.
اون موقع كه هم نفت صادر ميشد هم يه رواني به اسم ترامپ وجود نداشت كه چپ و راست تحريم كنه واقعا براي مردم چيكار كردن دولت ها؟
اين دولت اون دولت اصلاح طلب اصول گرا همه سر و ته يك كرباسن. شر اين دولت هم كم ميشه و دولت بعدي رو هم مي بينيم! اون موقع ميگين صد رحمت به دولت قبلي! پس خيلي اين دولت اين دولت نكنين!
Iran (Islamic Republic of)
محسن مغان گرمی
۱۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام.بلی با تدبیروامید یک صفر به پول ملی اضافه کردید و گرانی دههابرابری کالاهای اساسی و مصرفی و خودرو راه انداختید،ظلمی که شماها با علی برکت الله به مردم ایران کردید هیچ شخص،وزیر،رییس جمهور و دولتی تا کنون نکرده،بعد انقلاب بیسابقه است،شهدا مسئولین بی لیاقت شرمنده شما هستند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
.... .. .. ...
Netherlands
یزدان
۱۰:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خدا شما مدیران کارکشته و کاربلد در ضمینه دروغ و بدبخت کردن مردم از ما نگیرد اگر شما نبودید نمیتونستیم نفس بکشیم اصلا زندگی بدون شماها معنا نداره بابت تمام زحمتهای که کشیدن که مردم نجیب ایران به این فلاکت نا امیدی رسیدن کمال تشکر داریم اگرشما نبودین ما هم نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
حرف مفت زدن که کنتور نداره.
دولت اگر ما نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
انصافاً درست می فرمایید: اگر شما نبودید تورم 150 درصد می شد ولی خوشبختانه حالا که شما هستید تورم 300 درصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اقتدار به حرف نیست به عمله! وقتی آقایون دم از اقتدار میزنن فقط تو لفظ نباشه که یه فسقل کشور پول یه مملکت بالا بکشه و نخواد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه ماهم نبودیم شما هم نبودید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
م.س.خ.ر.ه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پس چه خوب که هستی.شما خوبه رییس بانک جهانی بشی تا کل دنیا از مدیریتت بهره مند بشن.ما که ازدستت به فلاکت افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۹:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پاسخهابه آقای بی همتی کوبنده وکامل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مرسی که هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آخه یه بچه 2 ساله هم فهمید ارزش پول ما با شمارش آرای انتخابات آمریکا بالا پایین میرفت اگه ترامت در اومده بود همتی الان اخراج شده بود بخاطر قیمت بالای دلار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شعور که نداری سفره مردم رو ببینی و لمس کنی تورم چند درصد شده ،چون اصلا خودتون و خانواده هاتون احتیاجی نداری وطن فروش های خائن، رهبر و پیر کردین با این همه دروغ وکلک،پشت ش رو خالی کردین،اگه سپاه و ارتش وووووو نبودن که مملکت رو درسته فروخته بودین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
منت رو سر مردم نزارید مردم همین الان دارن با سختی زندگی خود رو میگذرن برو قیمت اجناسو ببین با دلار 60هزار مردم دارن اجناس میخرن زندگی سخت شده واقعا آقای مسئول شما چشمتون باز کنید ببنید چخبره توی این دوران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کنتور که نداره بگو اگه ما نبودیم دلار 100تومن میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر کمک های سپاه نبود، شما ایران را ورشکسته و میدان جنگ های داخلی کرده بودید.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۹:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
همین که هستی ما بدبختیم اگه امثال تو نبودن اوضاع خیلی خوب بوددلیل پرواز دلار تو هستی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اقتدار ایران را دادین دست غرب تا گدایی کنین و اون هم سرتون کلاه گشادی گذاشت که تاوان آن را ملت ایران میدهد. آره شما نبودین ایران اقتدار خود را مثل توقیف کشتی انگلیس و کره و قایق های آمریکا حفظ میکرد و غرب هم زوزه کشان میماند با آرزوهایش.
شما نبودین ما عزت داشتیم نه ذلت. باز هم آدرس اشتباهی ندیدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مزدور وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۰۹:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این تو ایران زندگی نمیکنه نه،داداش از موتوری نگیر دیگه تورم الان بالای ۳۰۰درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
میشه لطفا نباشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد خورشیدی
۰۹:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خیلی دردم اومد از این حرف :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
«اگر جلوی بسیاری از زیاده خواهی‌ها و پول‌پاشی را نمی‌گرفتیم، تورم بسیار شدیدی را لمس می‌کردیم به طوری که دلار بالای ۵۰ هزار تومان و تورم فراتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد پیش می‌رفت»
دلار بالا یا پایین ، اصل مطلب اینست که مردم قدرت خرید و تامین مایحتاج خود را دارند یا نه؟ نخست وزیر اعدامی گفت در طی دوره نخست وزیری من دلار و نرخ رشد قیمت ها صفر بود ، این درست است یا آن ؟ مهم آسایش و رفاه در عمل است و نه در حرف و شعار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
یک زمانی تو انتخابات عده ای ، مردم رو از دلار 5 تومنی ترسوندن حالا طوری گند زدن به قیمتها که عدد رو بالا گرفتن که بگن کارشون رو بلدن
کاش دلار همون 5 تومن میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعاچقدربی عرضه
-
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اثر تورمی مسکن مهر را نباید نادیده گرفت

- عجب -عجب. این مسکن مهر بدجور رفته تو ... کهدارین میسوزین. شما هم اگر عرضه داشتین یک دهم دولت قبل کار میکردین
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۹:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مملکت خودش داره میچرخه خدابخیرکنه آقای همتی شما چی میگی دیگه این وسط پدرمردم دراوردی باین گرونی کی میخواهیدبرید ازاین دولت خدامیدونه
-
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر ما نبودیم دلار ۵۰هزار تومان و تورم ۱۵۰درصد
؟؟.>>!!!!!!!
خدا نسلتون رو ریشه کن کنه
یعنی فاسدتر و کثافتتر و پرروتر از شما نسیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این حرفها از کسانی که تو جمع رئیس جمهور هستین بعید نیست چون ساقیتون یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اره جون عمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
یادمه یه زمانی میگفتید اگه ما نباشیم دلار ۵ تومن میشه

بعد اگه ما نباشیم دلار ۱۰ تومن میشه

بعد اگه ما نباشیم دلار۱۵ تومن میشه

بعد اگه ما نباشیم ۲۰ تومن میشه

حالا ۵۰ تومن میشه بدترین رو یکی یکی نشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اخه دروغگوها کلا کم حواس هستند یادشون میره قبلا چی گفتن بهشون ایرادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آره تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
فکر کنم باز صنعتی با سنتی رو قاطی کرده زده.
Canada
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
پنیر ۸ تومانی شده ۲۷ تومان ... چند درصد میشه ۴۰۰ درصد... چیپس ساده از۴تومان شده ۱۲ تومان... روغن کجاس و چند? ..
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شما چرا دقت نمیکنید بابا اینا هنوز زندگیشون و هزینه هاشون با دلار 5هزارتومنی هست ما مردم 97درصد که جز اینا حساب نمیشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
همتی اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب ملت رو از دلار 50تومنی نترسون زورت نرسید والا دلار رو میکردی صد هزار تومن که جیبتونو پر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
باشه - شما همه رو زدین ، مساوی هم ندارین - تورو خدا نرین ما دلار 500 هزاری رو تجربه نکنیم - همین جا باشین برین ناراحت میشیم -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
از وقاحت این جماعت همین بس که قبلا میگفتند اگر غیر ما بیاید دلار میشود 5 هزار تومان. حالا که آمدند و دلار 25 هزار تومان شد میگویند اگر ما نبودیم دلار میشد 50 هزار تومان. لابد اگر الآن دلار 50 هزار تومان بود میگفتند اگر ما نبودیم دلار میشد 100 هزار تومان.
حرف زدن که هزینه ای ندارد. دلار را تا 100 هزار تومان بالا ببرید بعد بگویید اگر ما نبودیم دلار میشد 200 هزار تومان.
اگر به آزادی بیان اعتقاد دارید لطفا پیام بنده را بگذارید. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا عباسلو
۰۸:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه سپاه نبوذ میرفت بالا 60 درصذذ. باید سپاه رد کره را از خلیخ فارس گم کند
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۸:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ای کاش نبودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر شماها ویاران دولتی ها نبودید به والا حال روز مردم خیلی بهتر بود از بس اینقدر دورغ گفتید یک ضرره خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
به زبان ساده اقای همتی به نمایندگی از دولت میلیاردها دلار پول مردم رو با کمال وقاحت ریخته تو جیب رانت خواران و متهمان اقتصادی و اسمشو گذاشتند اقتصاد مقاومتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کجای کاری جناب خان تورم بالای 150درصدهستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا هیچ اشاره ای به عراق که هیچ اراده ای برای بازگرداندن منابع ایران را ندارد اشاره ای نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Mehdy
۰۷:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
رو که نیست سنگ پای قزوینه
-
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سنگ پا پیش این جماعت لنگ میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
فقط ملت رو بترسونید، برا رای برا همه چی، شما آگه عقل و شعور داشتید سیف کل طلا ها و دلار ها رو حراج نمی کرد یا دوره خودتون برا دادن ارز 4200 کنترل می کردی نه با ارز 4200 سنگ پاشور وارد کنند، شما وجدان داشتید خوب بود، دین هم ندارید فقط وجدان
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۷:۴۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دوباره حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آفرین بر اینهمه سیاست تدبیر و امید و غیرت و میهن پرستی!!! اگر امیر کبیر زنده بود جلوی شما لنگ می انداخت!!!!
Germany
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تورم الان بالای ۱۵۰ درصد و دلار بالای پنجاه هزرتومانه اگر نبود گوشت تن ماهی اقلام خوراکی اینقدر گرون نبودن پراید اینقدر گران نبود چون اون موقع که دلار ۱۵ هزار تومن بود پراید چهل ملیون تومن بود چطور الان که دلار 20 تومنه پراید صد و پنجاه ملیونه شما اقتصاد دانای حکومتی مثل ارباباتون که لباس دین دارن ولی باطن فر اماسونرین شما هم لباس اقتصاد دانان تنتون هست ولی باطنتون دزد و اختلاسگر و کارچاق کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شما فقط لطف كنيد نباشيد ، ما خودمون براي دلار و تورم يه فكري مي‌كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
آقای همتی در سورت تورم 150 درصد به خواست خدا طومارتان را در هم میپیچیدیم و از شرتان خلاص میشدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ان شاءالله پنج ماه دیگه همه شما دستگیر ومجازات خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مرغ پخته هم از این خزعبلات خنده اش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۰۷:۲۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این قدر پررو شدن که اینجوری حرف میزنن
هر جای دیگه بود تا الان ده ها یار زندانی شده بود به خاطر سو مدیریت
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۷:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اینکه الانم دلار 25 هزار وتورم 200 درصدی را داریم از برکت وجود نحس و بی کفایت و بی لیاقتی شماست
اگره کره نمیخواهد پول را بدهد تمام محصولاتش را در ایران تحریم کنید تا بازر بزرگ را از دست بدهد کاری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دلار ۲۰۰۰تمن شد ۳۴۰۰۰حالا ادعا هم دارید
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۷:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا خجالت آوره
تورم حداقل ۴۰۰ درصده آن وقت یه احمق مثل شما میگین از تورم زا بودن مسکن مهر نمیشه گذشت.
اگه شما هم مرد هستید همین تعداد مسکن به مردم میدادید.
این دولت جز دروغ و بی غیرتی چیزی تحویل ملت نداده و نخواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مرسی که هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۷:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
جدی میگی اقای همتی پول مردمو با بورس خوردین یه اب هم روش حالا منت کنترل تورم میذاری رو سر مردم والا رو داری شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بزرگترت که میگفت اگه ما نبودیم پنج هزار تومن میشه
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۶:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اره اگه شماها نلودید ایران الان یک قدرت اقتصادی بزرگ در دنیا میشد .چه کردید و با کمک چه کسانی حکومت این کشور رو در دسعذگرفتید ملعونان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه نبودید دلار ۵ تومن‌ میشد یادتونه که موقع انتخابات چی گفتین
Iran (Islamic Republic of)
گلابی برجام
۰۶:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مرسی که هستید. lool
Germany
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
الان دلار همون پنجاه هزار تومان و تورم همون ۱۵۰ درصده شما به صورت اسمی ارزش دلار رو پایین آوردید نه ذاتی به صورت تصنعی والا بورس ریزشی دلار ریزشی و طلا ریزشی و قیمت کالا ها افزایشی توجیهی ندارد
Germany
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مرسی که هستی جیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دو تا کشتی دیگر بگیر ببینم باز...
Iran (Islamic Republic of)
منتقد شدید
۰۶:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خب بسه اینقدر ماشینهای کره ای و فرانسوی! تا کی اینهمه واردات از کشورهای حساب پس داده؟!
Iran (Islamic Republic of)
دستگاه قضایی اقدام کند
۰۶:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
باید خسارت صدها ایرانی را که بخاطر کرونا از دنیا رفتن و کره نگذاشت با پول خودمان تجهیزات بخریم را بدهد کره شریک جرم آمریکا در کشتار صدها ایرانی است باید پرونده جدید در قوه قضاییه برای کشورهای هم پیمان با آمریکا باز شود.
Iran (Islamic Republic of)
دلخون
۰۶:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه ترامپ رای میاورد بودن و نبودنت فرقی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چجوری روتون میشه از اقتدار مذاکره حرف بزنید. اقتدار پوشالی تونم دیدیم همین مونده عراق هم پولمونو بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بی مصرف
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۵:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه شمانبودی یعنی اگربی تدبیری نبودارزش دالارکمترازپول ایران بودواین وضع فعلی کارشمابوده جناب بی همتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
الکی میگی
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۵:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر شما نبودید نه تورمی بود نه دلار ۵۰ هزار تومنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر ترامپ بود .الان دلار ۵۰هزار تومن بود وتو فقط تماشاچی بودی طفلک ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
چقدع پررو هستن بعضیا،اگه فلانی بیاد دلار میشه ۵ ت ، اگه فلانی میومد دلار میشد ۷ ت ، اگه میومد دلار میشد ۱۰ ت ، اگه میومد میشد ۲۰ ت و ۳۰ ت و حالا هم بگید اگه میومد دلار میشد ۵۰ ت و ۱۰۰ ت
وقتی قیمت گذاری دستوری باشه و سود بر ، بهتر از این نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۰۴:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
حال آدم بد میشه وقتی حرف های تکراری را سعی میکنید با الفاظ جدید بگید
همش اگه ما نبودیم اگه مانبودیم . . .
شما را بخدا دیگه شرم کنید و بخاطر این همه فشار و گرانی که به مردم تحمیل کردید سر مردم منت نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
قبل از امدن می گفتن ما نباشیم این میشه اون میشه ، موقع رفتن اگر ما نبودیم این میشد اون میشد ،در خوشبینانه ترین حالت بود و نبودتون هیچ تاثیری نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
الان هم تورم بالادرکالاها داریم متاسفانه فقط باکاهش نرخ دستوری ارز سرگرم شده ایم کاهش نرخ دستوری ارز سال آینده تورم ۱۰۰درصدی را در دولت بعدی ایجادخواهدکرد
Poland
شاهرخ
۰۲:۴۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
یاد گفته های یکی از آقایون شبکه افق افتادم که میگفت همین حرفارو میزنن اگه شما بودین این مشه و ان چنان میشه.البته دیدیم قبل اینا دلار 3 برابر شد و در اینا 10 برابر شد. اینا نبودن شاید خیلی بهتر بود اوضاع همه چی ....
Canada
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
خوب شد اینا بودنا. واقعا بهشون ایمان آوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگر تو نبود دلار بالا نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااا خسته شدیم نابودشان کن چقدر خون های پاک فدای راه تو شدند به انها قسمت می دهیم هستشان را نیست کن برسان ظهور حجتت را
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
منت رو سر مردم نزارید همین ک قیمت اجناس 100برابری شده با دلار60هزارتومن هست خیال میکنید فشار نیست بخدا یه وعده شام میخوای بخری میشه 150هزار بازم منت بزارید آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
هنوزم رودارید :)))شما نبودید اصلا ایران ویران میشد قبول به پیر به پیغمبر ملت راضین این دولت نباشه و بریم تو همون توهمی که در نبود شما ایجاد میشه :))))
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۱:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
ما نفهمیدیم شما با ملت ایران هستی یا دشمن ملتی که اینجوری ناامید کننده صحبت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
دلار بالای ۳۰ هزار رفت همه چیز نیز بواسطه اون گران شد حالا میشد ۵۰ تومان فرقی برای مردم نداره این مردم امادگی همه چیز را دارند شما اگر می خواستید دلار ۱۵ رو نمیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
در دولت تدبیر همه کالا ها ده برابر ( هزار در صد )شده حالا شما میگید ۱.۵ برابر ( صد و پنجاه درصد ) میشد حداقل بک حسابدار داشته باشید تا ارقام را به شما توجیح کند
Netherlands
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه شما نبودید دلار 15 هزار تومن هم نمیشد، نشون به این نشون که هنوز ترامپ سره کاره و بایدن هیچکاره اما دلار از 26 تومن رسید به 21 تومن این یعنی خودتون میخواستید گرون بشه تا همه چیز رو ربط بدید به تحریم، مگه الان وضعیت تحریمی ما با زمانی که دلار 32 بود فرقی کرده که دلار 21 شده؟
Iran (Islamic Republic of)
MOSTAFA
۰۱:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه ما نبودیم اگه مانبودیم اگه مانبودیم...

به خدا اگه نبودین خیلی وضع بهتربود.
Iran (Islamic Republic of)
Zare
۰۱:۰۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تو هستی که هیچی نیست خدا نابودت کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
مردم رو از دلار 5 هزار تومنی ترسوندید تا رای آوردید ، حالا که هیچ غلطی نتونستید بکنید به دروغ می گید اگه ما نبودیم دلار از 50 هزار تومن هم بالاتر می رفت . به فرض این خزعبلات رو هم قبول کنیم ، دیگه چه عملکردی دارید که بهش افتخار کنید؟ برگردوندن عزت به پاسپورت ایرانی یا برجام متعفن تون؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی ج
۰۰:۵۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
به مرگ میگیره که به تب راضی بشیم،دلار پنجاه تومن،هان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
شما کی هستید اگر امثال شما نبودید الان دلار 1000 بود نه 50 هزار
۱۲
آخرین اخبار