آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی و امدادی برای مقابله با بحران‌ احتمالی برف در رشت

معاون شهردار رشت از آماده‌سازی ماشین‌آلات شهرداری برای برف‌روبی در رشت خبر داد و گفت: مسیر‌های اصلی شهر رشت در اولویت پاک‌سازی قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بابک رمضانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحران برف، مسیر‌های اصلی و معابر شهر رشت در اولویت پاک‌سازی قرار دارند اظهار داشت: ۵۱ دستگاه ماشین‌آلات شهرداری در پنج مناطق، مستقر و آماده خدمات‌رسانی می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه مسیر‌های اولویت‌دار پاکسازی در سطح شهر را به چند سطح تقسیم‌بندی کردیم گفت: برای هر منطقه ۷ الی ۸ مسیر مشخص کردیم و ماشین‌آلات در مسیر‌های اصلی کار پاکسازی را انجام می‌دهند.

رمضانی با بیان اینکه امسال ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات از بخش خصوصی اجاره می‌شود و این دستگاه‌ها در کنار ماشین‌آلات شهرداری کار پاکسازی را انجام می‌دهند گفت: دستگاه‌های آتش‌نشانی و اتوبوسرانی نیز در ساعات اولیه بارش برف حضور داشته و برای آن‌ها مسیر مشخص شده است.

او از دستگاه‌های اجرایی خواست تا خودشان نسبت به پاک‌سازی محوطه جلوی ساختمان شان اقدام کنند و افزود: با توجه به تعداد ماشین‌آلات شهرداری، اولویت اصلی ما پاک‌سازی مسیر اصلی و ایجاد شرایط مناسب برای تردد و امرار و معاش شهروندان در شرایط برف است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای تامین تغذیه، محل استراحت رانندگان، سوخت و مسئول مسیر و جانشین آن، کمک از بسیج و سایر نهاد‌ها انجام شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به گیلان در روز‌های آینده اظهار داشت: به‌جهت ورود این سامانه بارشی هوای کل استان ابری و در بعضی نقاط استان نیز گزارش بارندگی داریم.

یوسف شجاعی با بیان اینکه این سامانه بارشی از سمت دریای مدیترانه و کاسپین عبور و کل استان را در برمی‌گیرد گفت: این سیستم با بارش برف، باران با وزش باد همراه است و در نقاطی از استان به‌ویژه در ارتفاعات و سواحل، وزش باد تند را خواهیم داشت.

او افزود: این سامانه بارشی تا اواخر روز پنج‌شنبه همراه با بارش برف و باران در استان گیلان فعال است و بارش‌ها همچنان خفیف خواهد بود، اما از بعدازظهر چهارشنبه، بارش‌ها تشدید و کم کم با بارش برف و وزش باد همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه در حوزه شهرستان رشت انتظار می‌رود بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برف داشته باشیم تصریح کرد: دریا در این ایام طوفانی است و کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده و در ارتفاعات نیز کولاک برف را خواهیم داشت.

شجاعی خاطرنشان کرد: یخبندان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، کولاک برف در جاده‌ها از جمله اثرات مخاطره‌ای سامانه بارشی جدید در استان گیلان است.

در ابتدای جلسه فریبرز سعیدی‌کیا به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان و محمدعلی ویشکائی به‌عنوان مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استانداری گیلان معارفه و حکم انتصاب خود را دریافت کردند.

عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری، عضویت در هیئت مدیره چند شرکت بازرگانی خصوصی و معاونت فرمانداری رشت و بخشداری مرکزی این شهرستان از جمله سوابق سعیدی‌کیا است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت و بخشداری مرکزی این شهرستان از سوابق ویشکائی است.

همچنین نادر خوارزمی به‌عنوان سرپرست معاونت امور سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت و علی‌اکبر پورعلی نیز به عنوان سرپرست معاونت امور عمرانی فرمانداری این شهرستان منصوب و معارفه شدند.

معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان‌های تالش و بندرانزلی از سوابق خوارزمی است.

پورعلی نیز پیش از این معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان و همچنین معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لنگرود بوده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.