بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار در انجمن کلیوی زنجان پرونده دارند

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: در حال حاضر هزار و ۹۴۴ بیمار در این انجمن دارای پرونده هستند.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان که یک سازمان مردم نهاد است، سال ۱۳۶۳ در شهر زنجان تاسیس شده و بیماران کلیوی را تحت پوشش قرار داده است.


مراکز دیالیز استان زنجان شامل یک مرکز در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان و ۵ مرکز در شهرستان‌های قیدار- ابهر- ماهنشان- طارم- خرمدره می باشد.


طهماسبی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بابیان اینکه سنگ کلیه یکی از شایع ترین بیماری ها درمیان مردم زنجان است، گفت: این بیماری زمانی که سنگ در بافت کلیه قرار می گیرد با علائمی مانند خون در ادرار خود را نشان می دهد.

او افزود: تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری سنگ کلیه اهتمام ورزیدن به مصرف مایعات می باشد.

طهماسبی بااشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری های کلیوی به دلیل ضعف در سیستم ایمنی بدنشان بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، گفت: از آنجائیکه ویروس کرونا تاثیرات بسیار مخربی در بافت کلیه ها بر جا می گذارد بیماران کلیوی بایستی اقدامات پیشگیرانه را بسیار جدی بگیرند.

او از شهروندان خواست تا نکات بهداشتی را رعایت کنند تا جان این بیماران بیش از این به خطر نیفتد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان افزود: در حال حاضر هزار و ۹۴۴ بیمار مراقبتی، پیوندی و دیالیزی در انجمن کلیوی زنجان پرونده دارند که ۴۳۳ مورد آن مربوط به بیماران دیالیزی می‌باشد.

طهماسبی ادامه داد: ۵۱ درصد بیماران انجمن کلیوی  را مردان و ۴۹ درصد مابقی را زنان تشکیل می‌دهند.

او گفت: با توجه به اینکه شرایط کرونایی حاکم برجامعه معیشت تعداد زیادی از افراد جامعه به خصوص بیماران کم توان مالی را تحت تأثیر قرار داده است، انجمن کلیوی زنجان به همت خیرین و نیکوکاران بسته های معیشتی و بهداشتی و دیگر اقلام مورد نیاز بیماران نیازمند تحت حمایت این نهاد را تهیه و طی چند نوبت در میان آن ها توزیع کرده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.