طرح یک فوریتی دفن رایگان متوفیان در آرامستان بهشت احمدی در یکصد و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت و ممنوعیت دفن متوفیان در دارالرحمه شیراز از ابتدای سال ۱۴۰۰، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی تسهیلاتی برای کفن و دفن اموات در آرامستان بهشت احمدی از جمله دفن رایگان تمامی اموات کرونایی و غیرکرونایی در این مکان، راه‌اندازی خط اتوبوس ویژه آرامستان بهشت احمدی و احداث پل‌های زیرگذر، کنارگذر وچند سطحی برای دسترسی راحتر مردم به این آرامستان پرداختند.

سعید نظری افزود: مقرر شد این طرح با هدف بررسی بیشتر به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک بازگشت و نتایج ظرف مدت دو هفته برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارائه شود.

او افزود: در این جلسه همچنین ایراد فرمانداری به مصوبه "قدرالسهم سرانه خدمات عمومی موضوع ماده ١٠١ اصلاحی قانون شهرداری" بررسی شد و با اصلاح ماده‌واحده و الحاق یک بند، مجددا به تصویب اعضا رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری معادل قیمت سرانه خدمات عمومی و معابر شهر را از مالکانی که تقاضای اخذ پروانه یا پایان کار دارند، اما بهای سهم خدمات عمومی را پرداخت نکرده با اعمال تخفیفاتی محاسبه و دریافت خواهد کرد.

نظری گفت: دستور کار دیگر جلسه امروز شورای شهر شیراز، به ایراد فرمانداری درباره "احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز" اختصاص یافت و در نهایت شوراییان با یک ماده‌واحده این مصوبه را اصلاح‌کردند.

او افزود: شهرداری شیراز مکلف شد با هماهنگی دستگاه‌های مربوط درباره تغییر کاربری و استفاده از یک هکتار زمین پارک حاشیه‌ای واقع در سه‌راه دارالرحمه به‌منظور اختصاص به قطعه آرامستان مشاهیر و فرهنگ‌وران شیراز اقدام کند.

در ادامه این جلسه ایراد فرمانداری به مصوبه‌ای با عنوان "عوارض ارزش‌افزوده ناشی از تغییرکاربری املاک" مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ایراد‌های یادشده خارج از حدود صلاحیت و اختیارات هیأت تطبیق است، مصوبه را برای اجرا به شهرداری شیراز ابلاغ کردند.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره "قیمت‌های ملاک عمل به‌منظور محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری" نیز بررسی و با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار