تلاش برای دفن رایگان متوفیان در شیراز

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیرازطرح یک فوریتی دفن درگذشتگان از فوت عادی و کرونایی بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا فروردین ۱۴۰۱ تصمیم گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در یکصد و‌شصت‌و‌ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز، اعضا طرح یک‌فوریتی دفن درگذشتگان عادی و کرونایی را بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بررسی کردند؛ این طرح ضمن اعلام وصول، با قید یک‌فوریت برای بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی‌کننده ارسال شد.

اعضای شورای شهر شیراز، «آیین‌نامه برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری شیراز» را به‌منظور واکاوی بیشتر به دو کمیسیون شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال کردند.

همچنین در دیگر دستورکار این شورا، طرح یک‌فوریتی جمعی از اعضا درباره مساعدت به تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز که از سوی کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود، از نظر گذراندند و در نهایت، تصمیم بر آن شد که موضوع برای روشن‌تر شدن زوایای آن مجددا به دو کمیسیون یادشده بازگردد تا پس از حصول نتیجه، ظرف مدت دو هفته به صحن شورا ارسال شود.

طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، درباره «امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی احداث شهربازی بزرگ شیراز در محل اراضی گود سیمان» در ادامه این جلسه، در شورای شهر شیراز مطرح شد؛ بر این اساس، شهرداری شیراز موظف شد ظرف مدت دو ماه برای انعقاد قرارداد با مشاور و جانمایی و تهیه طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی احداث این شهربازی اقدام کند.

در ادامه این جلسه، دو طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، یکی درباره «مدیریت و انتشار داده‌های شهری» و دیگری درباره «کسب‌و‌کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها» به شورا ارائه شد؛ در این زمینه، اعضای شورا متفقا به بررسی مجدد این دو طرح در کمیسیون‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک رای دادند؛ در نتیجه، این دو کمیسیون موظف شدند که ظرف مدت یک‌هفته کمیته‌هایی جداگانه درباره هر طرح تشکیل دهند؛ سپس، در مدت دو هفته موارد را بررسی کرده و در نهایت طی مدت یک ماه، آن‌ها را برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا باز گردانند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز "دستورالعمل اجرایی بند ۵ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران" را با یک ماده واحده تصویب کردند.

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، با توجه به تعطیلی یکشنبه آینده، روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۹۹ ساعت ۸ صبح جلسه بعدی صحن علنی این شورا به صورت فوق‌العاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار