پارسال و امسال کرمانشاه کمترین روز‌های غیراستاندارد آلودگی هوا را داشته است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه در ۱۵ سال اخیر ۶۷۹ روز غبارآلود بوده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ تاکنون شهر کرمانشاه ۶۷۹ روز غبارآلود را پشت سر گذاشته،گفت : پارسال و امسال کمترین روز‌های غیراستاندارد را از نظر آلودگی هوا داشتیم، بگونه‌ای که امسال شش روز هوای آلوده داشتیم و پارسال تمام روز‌ها پاک بود.

او با بیان اینکه تا پارسال روند کاهشی روز‌های غبارآلود را داشتیم و امسال دوباره تعداد این روز‌ها افزایش یافته، گفت : نگرانی ما در زمینه آلایندگی هوا مربوط به منابع متحرک مانند خودرو‌ها و برخی منابع ثابت است که می‌تواند طی سال‌های آینده مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

ولی زاده تعداد واحد‌های تولیدی و صنعتی آلاینده‌ای که اکنون در کرمانشاه وجود دارد را ۴۱ مورد اعلام کرد و ادامه داد: البته این تعداد بر اساس پایشی است که هر سه ماه یکبار انجام می‌دهیم و ممکن است به این تعداد اضافه یا از آن کم شود.

او افزود: برای بررسی آلایندگی صنایع موارد متعددی مانند خروجی دودکش‌ها، پساب خروجی و همچنین مدیریت پسماند‌ها بررسی می‌شود.

معاون نظات و پایش محیط زیست استان کرمانشاه درباره آلایندگی خودرو‌ها افزود: متاسفانه ماده هشت قانون هوای پاک که در زمینه سن فرسودگی خودرو‌ها بود ابطال شد و اکنون سازمان محیط زیست به دنبال احیای مجدد آن است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از سنجش مستمر وضعیت آلودگی هوا توسط ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا خبر داد و گفت: از این تعداد چهار ایستگاه در کرمانشاه و پنج ایستگاه در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و پاوه است.

 ولی زاده افزود: تمامی این ایستگاه‌ها اکنون فعال هستند و با بهسازی که روی آن‌ها صورت گرفته به صورت آنلاین اطلاعات ذرات معلق و آلودگی موجود در هوا را در اختیار محیط زیست قرار می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار