تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بیابان زدایی در قاین

امسال برای اجرای پروژه‌های بیابان زدایی در قاین بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

گلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجندگفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی با توجه به مساعدت و همکاری که اداره‌کل منابع طبیعی با این شهرستان داشتند، ۲ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان اعتبار در حوزه بیابان برای مبارزه با گرد و غبار مصوب داشته ایم.

او افزود: این اعتبار در قالب ۶ پروژه در نقاط مختلف شهرستان اجرا شد که از آن جمله می‌توان به آبیاری سنواتی در منطقه آفریز، ۴۰۰ هکتار نهال کاری در دشت قیصار، ۱۷۰ هکتار هلالی آبگیر در منطقه کمیران و علاوه بر این در منطقه کمیران پسکوه نیز ۷۰۰ هکتار هلالی آبگیر اجرا شده است.

گلی با اشاره به اجرای ۳۰۰ هکتار هلالی آبگیر و ۱۲۰ هکتار نهالکاری در دشت اسفدن اعلام کرد: تمام این پروژه‌ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین درباره‌ی پروژه‌های دهه فجر گفت: برای دهه فجر سد خاکی روستای آویژ با اعتبار مصوب ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی افتتاح می‌شود که تغییرات خوبی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

او درباره‌ی این پروژه بیان کرد: سد خاکی روستای آویژ دارای حجم سازه ۹ هزارمترمکعب است با ارتفاع ۹ متر که ارتفاع سر ریز این سازه ۷ متر است.


بیشتر بخوانید


گلی درباره‌ی منابع تحت تاثیر این سازه عنوان کرد: در پایین دست این سازه ۳ رشته قنات تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین ادامه داد: علاوه بر این در حوزه روم دو بند خاکی داریم که در آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.