مجازات های جایگزین حبس شامل چه کسانی می شود؟

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند برای جرم اولی‌ها و مجازات‌هایی مانند حبس به خدمات عام‌المنفعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مهاباد اظهار کرد: در قالب سند تحول قضایی سعی می شود از جمعیت کیفری در زندان‌ها کاسته شود و به جای حبس مجازات‌های دیگر جایگزین شود و بر اساس آن تنها کسانی در زندان‌ها خواهند بود که آزادی آنان امنیت و آرامش جامعه را تهدید می‌کند.

گروسی افزود: در قالب این سند از افراد ستم‌دیده که به آنان ظلم شده دلجویی می‌شود و کسانی که با وجود آنکه حق طرف آن‌ها بوده، اما به دلیل نداشتن وکیل و توان دفاع از خود علیه آنان حکم صادر شده، حمایت می‌شو و در قالب این طرح امکان دادرسی الکترونیکی، بهره‌مندی قضایی با استفاده از رایانه و گوشی هوشمند وجود دارد.

او با اشاره به اینکه قوه قضائیه خط قرمزی برای مقابله با فساد نمی‌شناسد، اضافه کرد: دادگستری با همکاری نهاد‌های امنیتی و انتظامی در هر جا که احتمال وقوع جرم و فساد وجود داشته باشد ورود پیدا می‌کند و در این زمینه با هیچ کسی تعارفی ندارد.

گروسی با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران اذعان کرد: در عین حال قوه قضائیه از سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ واحد تولیدی و یا واحد نیمه تعطیل به خاطر اجرای حکم تعطیل شود و شهروندان در این شرایط اقتصادی بیکار شوند.

این مقام نظامی با بیان اینکه در دوره ریاست فعلی قوه قضاییه تحول بزرگی نسبت به گذشته ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های تحولی قوه قضاییه که به تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و اخیرا اصلاحاتی نیز برای تحول بهتر و ایجاد رضایتمندی مردم در آن انجام گرفته، نشان می‌دهد یک تحول و حرکت بزرگی در این قوه رخ داده که قابل مقایسه با گذشته نیست.

مراسم تودیع و معارفه دادستان مهاباد در دادگستری این شهرستان برگزار و پور اکبر به عنوان دادستان جدید این شهر معرفی شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.