سند تحول قضائی به حمایت از کودکان و نوجوانان توجه جدی دارد

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: سند تحول قضائی که به تازگی ابلاغ شده است، نگاه حمایت جدی به کودکان و نوجوانان دارد و تلاش می‌شود، اجرایی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در کارگاه آموزشی حقوق اطفال و کودکان و نوجوانان در بوشهر بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها در کشور به صورت جدی دنبال می‌شود و ۳۰ کارگاه تا پایان سال برگزار می‌شود.

او، با اشاره به هم اندیشی کارکنان قضائی با سایر افراد متخصص در حوزه کودکان و نوجوانان، افزود: تلاش می‌شود در عمل نگاه متفاوتی نسبت به اطفال و نوجوانان صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با بیان اینکه سند تحول قضائی نگاه حمایت جدی نسبت به کودکان و نوجوانان دارد، عنوان کرد: این سند به تازگی ابلاغ شده‌است و تلاش می‌شود اجرایی شود.

مصدق به رویکرد قوه قضائیه درباره حمایت از افراد در معرض خطر اشاره کرد و گفت: مجازات افراد زیر ۱۸ با مجازات افراد بالای ۱۸ سال تفاوت دارد و این مساله نشان دهنده رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی در مورد افراد در معرض خطر است.

او، با اشاره به تاکید دین اسلام بر نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، یکی از اولویت‌های دستگاه قضاء را  نگاه متفاوت به اطفال و نوجوانان خواند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه قضات باید نحوه برخورد و ارتباط با اطفال و نوجوانان را بدانند، بیان کرد: با هدف کمک به کودکان و نوجوانان و نگاه ارفاقی به این قشر، طرح‌ها و لوایح متعدی به دولت و مجلس ارائه شده است.

دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری بوشهر فعال است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: شش هزار دانش‌آموز غیر ایرانی در مدارس استان بوشهر در حال تحصیل هستند که بیشترشان افغانستانی و یا پاکستانی هستند.

علی جمادی افزود: با توجه به سیاست‌های عدالت آموزشی، همان امکانات آموزشی دانش‌آموزان ایرانی در اختیار دانش‌آموزان غیرایرانی نیز قرار می‌گیرد.

او  با بیان اینکه در استان بوشهر ۱۷ حوزه قضائی، ۱۰ دادگستری و هفت دادگاه عمومی فعال است، افزود: قضاتی که در شعبه‌های رسیدگی به مسائل کودکان و نوجوانان فعالیت دارند تحصیلات عالیه و تکمیلی با موضوع اطفال و نوجوانان دارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از ابلاغ مشاوران برای رسیدگی به مسائل کودکان و نوجوانان خبر داد و بیان کرد: دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در دادگستری این استان فعال است و به صورت تخصصی به این موضوع توجه می‌کند.

جمادی گفت: هیچ کودک زیر ۱۵ سال در کانون اصلاح و تربیت استان بوشهر نگهداری نمی‌شود و به محض اینکه بحث نگهداری مطرح می‌شود مددکارانی که در کانون اصلاح و تربیت حضور دارند فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگی، مذهبی و اجتماع پذیری این قبیل افراد در دستور کار قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.