جوزپ بورل: همکاری با واشنگتن در برجام باید تقویت شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از لزوم همکاری دولت جدید آمریکا با پرونده هسته‌ای ایران گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از لزوم تقویت همکاری با واشنگتن در پرونده هسته‌ای ایران سخن گفت.

جوزپ بورل گفت: باید همکاری‌ها با واشنگتن در پرونده هسته‌ای ایران تقویت شود. او در ادامه افزود: امیدواریم دولت بایدن به اداره دولت از طریق توییتر پایان دهد.

از سوی دیگر، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی گفت اروپا آماده شروعی جدید با واشنگتن است. او در سخنانی که تنها ساعاتی مانده به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا بیان شد، با تبریک به رئیس جدید دفتر بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا) تصریح کرد: پس از ۴ سال، اروپا دوستی را در کاخ سفید خواهد داشت.

این در حالی است که چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز در سخنانی گفت: در روز نخست دولت (بایدن) من پیشنهاد جدیدی را به رئیس جمهور جدید دادم و آن این است که اجازه دهید پیمان جدیدی برای اروپایی قوی‌تر و آمریکایی قوی‌تر و جهانی بهتر ایجاد کنیم.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز چهارشنبه با یادآوری حوادث اخیر کنگره آمریکا اعلام کرد تاریکی ناشی از خشونت هیچگاه قادر به تضعیف دموکراسی نخواهد بود. این مقام اروپایی مدعی شد دموکراسی آمریکا قدرت خود را ثابت کرده است.

رئیس شورای اروپا در جلسه عمومی اتحادیه اروپا گفت، اما تاریکی خشونت هرگز چراغ دموکراسی را خاموش نخواهد کرد. قانون، نظم و دموکراسی بر تلاش ننگ آور برای براندازی انتخابات غلبه کرده است. او نسبت به انتقال قدرت مسالمت آمیز دولت بایدن در روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: امروز فراتر از یک مرحله گذار است. امروز فرصتی برای نوسازی روابط فراآتلانتیک است، روابطی که در چهار سال گذشته به شدت آسیب دیده است. این مقام ارشد اروپا به مقامات آمریکا پیشنهاد داد که با هم متحد شوند و پیمان جدیدی برای «جهانی بهتر» تنظیم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار