رونق کسب و کار صنایع‌دستی در فضای مجازی+ فیلم

با توجه به شیوع بیماری کرونا بازدید مشتریان از محصولات صنایع دستی به صورت مجازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع دستی و هنرهای سنتی مجموعه‌ای از هنرهای اصیل بومی و مردمی هر منطقه ‌ای است که ریشه در اعتقاد، باورها، آداب، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی آنها دارد، این صنعت در شهرستان بیرجند نیز جایگاهی منحصر به فردی دارد که در این ایام، ویروس کرونا بر آن سایه سنگینی انداخته است.

این هنرهای زیبا و دستباف زنان و دختران روستایی، به دلیل نبود بازار فروش مناسب، نبود سرمایه گذاری و بی میلی جوانان به فعالیت در آن، رو به فراموشی است و شیوع کرونا نیز مشکلی در تهیه مواد اولیه و نداشتن بازاری برای فروش ،سبب آسیب و تهدیدی برای از بین رفتن و کمرنگ شدن هنرهای دستی است.

صنعت دست هنرمندان  هر کدام در نوع خود بی نظیر است اما علاوه بر زخم‌های کهنه، این محصولات از ضربه سهمگین کرونا آن هم در اصلی‌ترین فصل فروش و صادرات زخم برداشته است.

نبود سرمایه گذاری مناسب و سرمایه لازم برای تداوم و احیای این صنعت از جمله مشکلات این بخش است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن با پیشنهاد و حمایت معاون صنایع‌دستی، سی‌وچهارمین نمایشگاه صنایع‌دستی برای نخستین‌بار به‌صورت مجازی و با حضور هنرمندان و صنعتگران در سراسر کشور آغاز به کار کرد و عرضه کنندگان مشتاق بازدید مشتریان  از محصولاتشان به صورت مجازی هستند.

علاقه مندان می توانند برای بازدید و خرید اینترنتی به نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی به نشانی https://fair.tafrihati.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.