دستاوردهای نظام اسلامی تبیین شود

امام جمعه اصفهان گفت: همزمان با دهه فجر دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشادت‌های رزمندگان نظام جمهوری اسلامی برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان گفت: این روز‌ها فرصتی است تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بیش از پیش با انقلاب اسلامی آشنا و رشادت ها، شهدا و تلاش‌هایی که برای استقلال و آزادی این آب و خاک داده شده را شناخته و قدردان باشند.

او با اشاره به اذعان دشمنان انقلاب نسبت به پیشرفت ایران اسلامی با وجود تحریم‌های سخت، اظهارداشت: دشمنان اعتلای نظام را دیده و از این توسعه‌ها می‌ترسند، اما در داخل باید مردم نسبت به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی آگاه شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ایران گفت: دشمنان ما که سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده‌اند، اذعان دارند که تحریم‌ها بر روی ایران اثرگذار نبوده است و جمهوری اسلامی توانسته است به حرکت خود ادامه دهد.

او با اشاره به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر افزود: همه دولت‌ها بر اساس خدمات و تلاش‌های خود دستاورد‌هایی داشته‌اند البته با تدبیر بهتر، اقدامات بسیار بیشتری انجام می‌گرفت که لازم است تمامی خدمات و دستاورد‌هایی نظام در ایام‌الله دهه فجر برای مردم تبیین شود.

او در بخشی از سخنان خود به سالروز شهادت جضرت زهرا و مقام آن بانو و همسرش امیرالمؤمنین (ع) در احادیث اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند اگر فاطمه زهرا (س) مرد بود، بدون شک جزو پیامبران الهی قرار می‌گرفت و بنا بر فرموده پیامبر اسلام (ص)، حضرت زهرا (س) نخستین شخصی است که وارد بهشت می‌شود.

دهه فجر به نماد وحدت، یکپارچگی و شادابی تبدیل شود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه ویژه اصفهان در عرصه‌های مختلف کشور اظهار داشت: برای بزرگداشت دهه فجر باید به سه حوزه توجه کنیم که گرامیداشت ۲۲ بهمن مثل دیگر مناسبت‌های مذهبی نبه عنوان سرآغاز حکومت الله بر جهان و انقلاب اسلامی از اهمیت خاصی بر خوردار است.

نصرت‌الله لطفی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۲۲ بهمن را عید اسلامی بزرگ می‌دانند، افزود: نمایش مردم‌سالاری دینی و آثار و برکات آن در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و ایجاد انگیزه و انسجام در نیرو‌های خودی از دستاورد‌های بزرگداشت ۲۲ بهمن است.

او با بیان اینکه دهه فجر امسال با ایام میلاد حضرت زهرا (س) هم‌زمان است، خاطرنشان‌کرد: بر این اساس نشاط و شادابی در جامعه جاری و این روز‌ها به نماد وحدت، یکپارچگی و شادابی تبدیل شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برنامه‌های امسال دهه فجر و رعایت شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: تاکیدی بر تعطیلی برنامه‌های انقلاب اسلامی و مذهبی از ابتدای شیوع این بیماری در کشور نداشته ایم و اجرای فعالیت‌ها متناسب با اقتضائات روز و پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

او اضافه کرد: طنین‌انداز شدن نوای «لبیک یا حسین» شب عاشورا، اجرای نورافشانی نیمه شعبان و زیارت اربعین در سراسر کشور هر ساله انجام می‌شود.

لطفی با اشاره به تشکیل ۲۴ کارگروه در استان‌ها با حضور ارگان‌های دولتی و مردمی گفت: همه برنامه‌های دهه فجر مثل سال‌های گذشته متناسب با شرایط روز اجرا و راهپیمایی خودرویی برای ۲۲ بهمن به جای تجمع مردمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار