آمادگی برای مقابله با سرمای شدید در روزهای آینده

جانشین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری سرایان گفت: مدیریت شهری برای مقابله با اثرات ناشی از کاهش شدید دما در روزهای آینده آمادگی کامل دارد.

رمضانی جانشین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع ۲ پدیده وزش باد شدید و یخبندان شبانه طی روزهای پنج شنبه این هفته تا روز شنبه هفته آینده سرمای هوا باعث خسارت به زیر ساخت های کشاورزی، گلخانه ها ، واحد‌های دامی، باغات و حتی تابلو و علائم شهری خواهد شد.

او افزود: پس از آن نیز کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا دور از انتظار نیست.

رمضانی با اشاره به به پیش بینی کاهش دمای شدید در شهرستان سرایان، تصریح کرد: ذخیره سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی، استفاده بهینه از حامل‌های انرژی از اقداماتی است که باید در این مدت مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


جانشین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری سرایان ادامه داد: تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها، پوشاندن تنه درختان و نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر، جمع‌آوری باقی‌مانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مناسب از توصیه‌های مدیریت بحران است.

او از شهروندان خواست همگام با مدیریت شهری با اقدام به موقع برای مقابله با تبعات این پدیده جوی نظیر قطع درختان، ریزش دیوارهای فرسوده و تخریبی اماکن ، یخ زدگی لوله‌های آب‌‌رسانی منازل و کنتور اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار