مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان خبر داد؛

ایجاد ۱۸ بازارچه دائمی در لرستان در آینده

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از ایجاد ۱۸ بازارچه دائمی برای رونق کسب و کار و فعالیت اقتصادی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، بهزاد منصوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: مقدمات ایجاد ۱۸ بازارچه دائمی برای رونق کسب و کار و فعالیت اقتصادی در استان انجام شده است.

بهزاد منصوری افزود: در بازارچه دائمی علاوه بر عرضه و فروش صنایع دستی، غذا‌های محلی معرفی و آئین‌های محلی و بومی به گردشگران معرفی می‌شود.

او با بیان اینکه برای ایجاد بازارچه محلی سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل کمتری نسبت به سرمایه گذاری دارند که در نهایت با سازمان تعاون روستایی لرستان برای این موضوع به توافق رسیدیم اهار داشت: اخیرا اقدامی را با مجموعه سازمان تعاون روستایی انجام دادیم که از این طریق بتوانیم بازارچه‌های دائمی را راه اندازی کنیم و در حال حاضر هم در چند نقطه شهر خرم آباد مقدمات اجرای ایجاد بازارپه را شروع کرده ایم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در حال حاضر روال اداری ایجاد بازارچه‌های محلی دائمی در لرستان آغاز شده است، اظهار داشت: برای ایحاد این بازارچه در خرم آباد با شهرداری به توافق رسیده ایم که بایستی موضوع در شورای اسلامی شهر طرح شود تا مجوز سرمایه گذاری آن هم گرفته شود.

منصوری بیان کرد: در آینده این تعداد بازارچه به صورت بازارچه‌های دائمی در کل استان عملیاتی شود تا مردم دیگر شهر‌های استان نیز از وجود این بازارچه‌ها بهره‌مند شوند.

او درباره بودجه لازم برای ایجاد این بازارچه‌ها در استان گفت: ردیف اعتباری ایجاد این بازارچه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و این مهم به تامین منابع کمک می‌کند، اگرچه هنوز اعتبار موردنیاز آن مشخص نیست.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: از طرف دیگر این مساله را هم پیگیری کرده ایم که با همکاری شهرداری این بازارچه‌ها راه اندازی شود تا از این طریق به بخش‌های مختلف استان کمک شود.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار