ثبت بیش از ۸هزار انبار در خراسان جنوبی

موجودی ۸هزار و ۱۳۰انبار خراسان جنوبی در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  جرجانی، رئیس سازمان صمت استان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سامانه جامع انبار‌ها مطابق مواد ۵و۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای پیشگیری از ارتکاب قاچاق، در سراسر کشور راه اندازی شده است که تمام صاحبان انبار‌ها موظف به ثبت انبار در این سامانه هستند.

او افزود: وزارت صمت با استفاده از سامانه مذکور اقدام به شناسه دار کردن تمام انبار‌ها و مراکز نگه داری کالا و ثبت مشخصات مالکیت کالا، نوع و میزان ورودی و خروجی از اماکن با هدف شناسایی کالا‌های قاچاق می‌کند تا نظارت بر چرخه کالا‌ها تسهیل شود.


بیشتر بخوانید


جرجانی گفت: صاحبان انبار‌ها و سردخانه‌ها باید از طریق این سامانه به آدرس www.nwms.ir ثبت نام کنند و موظف به انجام عملیات انبارداری و ثبت رسید حواله برای اعلام موجودی کالا هستند.

رئیس سازمان صمت استان افزود: برنج، شکر، چای، کنجاله سویا، جو، لاستیک، کاغذ چاپ تحریر روزنامه، گندم، روغن موتور، ماسک و ذرت دامی ۱۱قلم کالایی هستند که مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا می‌شوند و با متخلفین در این خصوص طبق قانون برخورد می‌شود.

او گفت: برای افزایش بهره وری و تاثیرگذاری بازرسی‌ها در حوزه قاچاق کالا، برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی پلیس امنیت اقتصادی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های تخصصی صنفی و تعزیرات حکومتی برای جمع آوری کالا‌های قاچاق از سطح عرضه از جمله برنامه‌های محوری این سازمان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار